flappie28 schreef:Zit er chloorhexidine in Listerine dan?Staat niet bij de ingrediënten vermeld hoor (LISTERINE® Original, een mondwater op basis van de essentiële oliën thymol, eucalyptol, menthol en methylsalicylaat)
OEPS ...'flappie28' je hebt gelijk met de methyl salicylaat. Ze had het nl. ook nog over de chloorhexidine maar dan in vergelijk met de methyl salicylaat en bepaalde handwasmiddelen omdat beide een soort van antiseptische werking hebben.
Met de Chloorhexidine nog in mijn hoofd heb ik in dat mailtje het verkeerde ingrediënt genoemd

Heb net nog even gekeken via google. Er zijn ook zalven waar menthol en methylsalicylaat gecombineerd in zit tegen jeuk en huidproblemen.
Daar staat bij: "Menthol werkt verkoelend en jeukstillend. Samen met Methylsalicylaat werken de werkzame stoffen verwijdend op de bloedvaten van de huid en de onderliggende weefsels, die daardoor beter doorbloed worden".
En van de lucht van Eucalyptus olie is al langer bekend dat het meeste ongedierte er niet zo blij van wordt dus ik vermoed dat de combinatie van meerdere stoffen van Listerine best wel werkt.