[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:00

flappie28 schreef:
Zit er chloorhexidine in Listerine dan? :? Staat niet bij de ingrediënten vermeld hoor (LISTERINE® Original, een mondwater op basis van de essentiële oliën thymol, eucalyptol, menthol en methylsalicylaat)

OEPS ...'flappie28' je hebt gelijk met de methyl salicylaat. Ze had het nl. ook nog over de chloorhexidine maar dan in vergelijk met de methyl salicylaat en bepaalde handwasmiddelen omdat beide een soort van antiseptische werking hebben.
Met de Chloorhexidine nog in mijn hoofd heb ik in dat mailtje het verkeerde ingrediënt genoemd :o

Heb net nog even gekeken via google. Er zijn ook zalven waar menthol en methylsalicylaat gecombineerd in zit tegen jeuk en huidproblemen.

Daar staat bij: "Menthol werkt verkoelend en jeukstillend. Samen met Methylsalicylaat werken de werkzame stoffen verwijdend op de bloedvaten van de huid en de onderliggende weefsels, die daardoor beter doorbloed worden".

En van de lucht van Eucalyptus olie is al langer bekend dat het meeste ongedierte er niet zo blij van wordt dus ik vermoed dat de combinatie van meerdere stoffen van Listerine best wel werkt.

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:03

Ik heb ook nog wel t eea aan eczeemdekens te koop in maat 2.05 en 2.15 van meulenkamp, vantaggio , qhp, doe even een pb met je mail dan kan ik t toesturen als je wilt

Faylan

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:04

Als ik al jullie listerine verhalen lees....., hebben jullie de paarden nu ook zonder deken?

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:04

Weert het dazen? Die zijn er in de wei naast de vliegen momenteel bizar veel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:46

Gewoon proberen!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:55

Citaat:
Ai, woensdag weer begonnen met de wheypoeder en dan is het gelijk mis.
Gisteravond had hij de frontriem goed, dus dacht dat het goed was gegaan, maar die had jij weer recht gelegd :')

Wheypoeder? Voor je paard? Dat is toch voor van die shakes te maken voor de fitness, etc? Of ben ik nu helemaal mis?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:56

Ze heeft hier gewoon haar vliegendeken en kap op, laat ik even zo, dazen?, denk niet dat het daar tegen werkt, misschien eens proberen?
Hebben jullie trouwens zelf wel eens Listerine gebruikt als mondspoelmiddel?, heb ik net gedaan, tintelt erg op de tong , paard zal dat gevoel misschien ook hebben, tintelen ofzo? en is fijner dan jeuk! en op m'n arm gesmeerd, onverdund, werkt verkoelend!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:03

Luca03 schreef:
Citaat:
Ai, woensdag weer begonnen met de wheypoeder en dan is het gelijk mis.
Gisteravond had hij de frontriem goed, dus dacht dat het goed was gegaan, maar die had jij weer recht gelegd :')

Wheypoeder? Voor je paard? Dat is toch voor van die shakes te maken voor de fitness, etc? Of ben ik nu helemaal mis?

Nee, je hebt het niet mis. Je hebt het ook voor paarden. Een andere manier van veel eiwitten geven én aminozuren voor je paard :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:09

Ik heb net ook listerine opgespoten ondanks dat ze open plekken heeft, had niet de indruk dat het branden.

Ze werd gek van de zwarte vliegen, zowel op de benen als het hoofd.
Ze zag gewoon volledig zwart van de vliegen.
Na het spuiten kon ik er nog 2 ontdekken en zag haar met de minuut rustiger worden.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:16

Ik twijfel nog of de Listerine werkt bij mijn paard. Mijn original fles is nu op en ga van de week de menthol variant eens proberen. Dan zal ik mijn bevindingen ook doorgeven :) hebben jullie overigens ook dat de Listerine wel langs de manenkam over de hals lekt? Of heb ik zo'n fanatieke spuit dat er te veel uit komt haha.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:03

Jets schreef:
Ik twijfel nog of de Listerine werkt bij mijn paard. Mijn original fles is nu op en ga van de week de menthol variant eens proberen. Dan zal ik mijn bevindingen ook doorgeven :) hebben jullie overigens ook dat de Listerine wel langs de manenkam over de hals lekt? Of heb ik zo'n fanatieke spuit dat er te veel uit komt haha.

Heb hier idd ook last van!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:12

Ik spray 1 keertje, dan inwrijven, dan nog een spray weer inwrijven en zo verder. Heb een spuitbus van de action zo een witte/doorzichtige en die spraykop kan je aandraaien om in te stellen van nevel tot een rechte straal. Ik doe de nevelstand

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:49

Faylan schreef:
Als ik al jullie listerine verhalen lees....., hebben jullie de paarden nu ook zonder deken?

Ze staan hier de laatste dagen helaas onder een vliegendeken vanwege de vele dazen.

Als het wat koeler wordt en er minder dazen zitten gaan ze direct weer dekenloos naar buiten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:54

Mijn lichte eczemer vond het vandaag toch iets te fijn dat ik de listerine in zijn manen kwam smeren.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:54

Fijn dat de Listerine bij vele van jullie het goed doen! Ik ga er vandaag ook mee starten :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:25

Ook ik ben gisteren begonnen met Listerine, ben zeer benieuwd!!!

ter aanvulling: ik had gister een tweetal wondjes aan mijn handen. Het prikte helemaal niet.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:29

Ik heb gister listerine ingeslagen! Vandaag beginnen met sprayen!
Sinds de verhuizing 1,5 week terug staat de mijne snacht op stal zonder deken! Houd zijn manen en staart erg goed! Enkel heeft hij dit jaar 2 plekken op zijn rug, die hoop ik met de listerine te kunnen kalmeren O:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:45

Hier staat ze onder een vliegendeken tegen de dazen en met masker tegen de oogontsteking. Tussen de deken en het masker een heel stuk manen bloot en de buik ook niet optimaal bedekt.
Maar geen plekje eczeem te bekennen en ik smeer helemaal niks.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:36

Ik heb de groene Listerine gekocht, is dat de goede?

Mijn merrie heeft ook alleen een vliegendeken op en een kap tegen die vliegen bij haar ogen. Ook zij heeft een heel stuk bloot tussen haar halsdeken en masker, maar schuurt daar totaal niet. Het is echt maar 1 plek midden op haar hals waar ze soms wat schuurt en af en toe haar staart. Dit ook alleen als haar (vliegendeken) af is, maar ook niet elke keer. Ben er dus nogsteeds niet uit of het nou wel of niet eczeem is.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:56

Annetje schreef:
Zo, hier staat het ook klaar! Gehaald bij de big bazar voor een euro of 3. Ben erg benieuwd!
[ [url=m/2uYbcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fenix, heeft je paard geen wormen of luizen? Mijt misschien?

Hij heeft in maart nog zn wormenspul gehad en vrijdag was de dierenarts en die heeft hem nog nagekeken als hij luizen of mijten had gehad dan had ze dat wel gezien denk ik
Ik zie ook niet iets in zn manen of staart wat daar op zou lijken
Behalve de jeuk
Misschien heb ik iets verkeerds gedaan ik heb de blauwe gekocht die is goed toch? En spray het op en daarna nog in masseren

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:19

Ik heb vandaag de cool minth gekocht. Heb het gemengd met babyolie en wat water, maar het mengt niet goed met elkaar. Doen jullie er een emulgator bij?

En ik vroeg me af of er nou veel verschil zit tussen de orginele Listerine en bijvoorbeeld eigen merk van Kruidvat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:53

Ik verdun het alleen met water. Smeer liever niet niet nog iets op mijn paard waar hij jeuk van kan krijgen of werking van listerine eventueel vermindert.
Ik begreep dat er verschil tussen de echte en neppe listerine zit ja.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:10

Rachel_x schreef:
Ik heb vandaag de cool minth gekocht. Heb het gemengd met babyolie en wat water, maar het mengt niet goed met elkaar. Doen jullie er een emulgator bij?

En ik vroeg me af of er nou veel verschil zit tussen de orginele Listerine en bijvoorbeeld eigen merk van Kruidvat?

Olie en water mengen niet ik denk dat je beter of water of olie kan doen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:43

Listerine? Wauw, ga ik misschien wel eens proberen!

Paardlief, lijkt te schuren van de lucerne, maar ook van het zweet ben ik bang....
Helaas had ik mijn positieve wbt dekens moeten afkloppen, helaas eentje weer beetje kapot, maar die valt te repareren! Ze had die goede deken al 5 dagen op, en dat ging goed, tot zaterdag.. Toen maar weer de reserve op gedaan, daar heb ik de hals van afgeknipt, zie je helemaal niks van, maar hals was niet meer te maken. Wilde het eigenlijk in de kliko gooien, maar hee... stalgenootje zal stalgenootje niet zijn die tot deze slimme idee kwam! :D

Beide gaat btw om de Rambo RSIH!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:02

Dat was nog een zoektocht om listerine original te vinden :+
Uiteindelijk bij de kruidvat met 30%korting nog kunnen halen, verder was het nergens te krijgen