Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:31

Ik baal... stalbeschermer stuk. Waarschijnlijk los geraakt en op gestaan.
Nu maar kijken hoe ik dit het beste kan maken
Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:34

Bij de schoenmaker binnen brengen, die krijgen dat wel gefixt.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:19

Ik weet toevallig dat de buitenzijde van de stalbeschermers ook los te koop is.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:44

Sjafrane schreef:
Ik weet toevallig dat de buitenzijde van de stalbeschermers ook los te koop is.

Dat wist ik niet maar Zal vast niet goedkoop zijn. Ik ga morgen even langs de schoenmaker wat de kosten zijn en anders ga ik zelf wel even pielen.
Dankje voor het mee denken :)

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:10

Valt heel erg mee, 25 € bij Horze voor een set. Wij hadden ook nieuwe nodig. En de stukke naar de schoenmaker gebracht, als reserve set

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:53

Sjafrane schreef:
Is ook wel. Alleen ik zou nog een dunner willen


Er is ook een vliegendeken versie, maar die heeft enkel over de rug een strook welltex. Ik heb hem van de zomer veel gebruikt bij het wandelen met geblesseerd paard. Echt heel handig is hij niet, want hij trekt gauw scheef omdat hij buiksingels mist.. Verder echt een luchtige deken! :) Je kan hem dus niet op doen en je paard en mee in de wei zetten. Op stal ging bij mij prima.
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/4 ... ooler.html

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:49

Mette schreef:
Sjafrane schreef:
Is ook wel. Alleen ik zou nog een dunner willen


Er is ook een vliegendeken versie, maar die heeft enkel over de rug een strook welltex. Ik heb hem van de zomer veel gebruikt bij het wandelen met geblesseerd paard. Echt heel handig is hij niet, want hij trekt gauw scheef omdat hij buiksingels mist.. Verder echt een luchtige deken! :) Je kan hem dus niet op doen en je paard en mee in de wei zetten. Op stal ging bij mij prima.
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/4 ... ooler.html


Volgens mij heeft fedimax zelfs een paar verschillende typen vliegendekens met een rugstuk erin wat waterdicht is. Kan alleen die link niet plakken...

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:31

De cooler heb ik gepast. Was voor mijn pony niks. Hij zat niet lekker. Bij fedimax heb ik ze nog niet gevonden

The_Cat

Berichten: 7289
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:57

Zijn de strijklappen eigenlijk wat van BOT? ik zou ze kunnen gebruiken voor mijn paard, die heeft schiefel op achterbeen, en in principe zouden de strijklappen het overdekken, of toch maar iets nemen dat het been volledig bedekt?

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:13

Kan iemand me helpen?

Ik ben wat aan het rondkijken naar een deken voor mijn paard. Nu kwam ik de rugwarmer tegen. Dat lijkt me echt ideaal voor op concours.

Wat zijn ervaringen van anderen?

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:16

Ik denk dat het er een beetje van afhangt of je paard geschoren is en of hij het snel koud krijgt of niet. Dus waar je hem precies voor wilt gebruiken. Hij helpt hier enorm in de ontspanning van de bovenlijn, maar doordat hij nauwelijks de zijkant van het paard bedekt trekt mijn paard nog steeds de spieren aan de zijkant van de achterhand strak als het waait. Voor [***] is een complete zweetdeken of uitrijdeken die ook de zijkant helemaal bedekt dus beter.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:54

Wie kan er mee denken??

Ik heb t idee dat me Back on track dekje werkt. Dus in de toekomst komen er zeker meer. Dan gebruik ik zomers wel me andere dekjes.

Maar nu de vraag

Ik longeer stan vaak met een longeerhulp stuk. Nu wil ik toch graag stan longeren met dat dekje op z'n rug.

Maar longeerhulp stuk houdt t dekje niet op z'n plaats.. dus hoe ga ik dat dekje vast maken. Ik kan wel met longeersingel maar zit dat niet t touw in de weg..

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:07

Dekensingel? Schuurt dat touw alleen je dekje niet stuk dan?

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:05

Ik heb de coltrui nu al 2 dagen gebruikt en voel echt al een verbetering aan mijn spieren *\o/* Vooral mijn enorm slechte houding is er beter door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:16

Ik heb nog steeds geen verzendbevestiging van Agradi. Wachten is stom ;(.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:20

Wel jammer dat die coltruien best prijzig zijn. Ik heb elke dag pijn door een chronische whiplash. Dus ik kan elke dag wel zo'n coltrui aan geloof ik.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:22

Ik zie infra rood onderzoek..

Kan iemand mij uitleggen wat dat met back on track te maken heeft? Ik dacht dat dat juist alleen warmte isolerend was?

Ik snap nog steeds niet wat er zo goed aan is..

Zijn er mensen die het humane spul gebruikt en wat de ervaringen zijn?

Ik ben nl geinteresseert in een infrarood deken voor mensen...vandaar de infrarood onderzoek vraag..

Ik weet nog niet wat ik daar van moet denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:23

Agradi is inderdaad erg sloom als het om BOT gaat...
Ik kreeg net het BOT t-shirt binnen toen ik echt helse rugpijn had na een week lang met gebukte rug schoftlifts bij [***] vragen (ik was nog zo gewaarschuwd, doe het vanuit je knieeen, maar ja, liever lui dan moe... :') ).
Precies tussen twee wervels en zo pijnlijk dat het ook van de buitenkant zeer deed om aan te raken, alsof er een enorme blauwe plek zat. Daar loop ik dan meestal wel een week of wat mee rond want ook al verbeter je je leven als je bezig bent, steeds als je ook maar iets onderuit hangt in je stoel of op de bank dan knikt je rug weer op dat punt... Ik heb dus mijn leven gebeterd en doe de schoftlifts nu vanuit gebogen knieen, en door het BOT shirt was ik na 2 dagen van de pijn af (wat dan weer een nadeel is want ik hang dus weer ongestraft onderuit op bank en stoel :D ).

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:33

Tja ik weet eerlijk gezegd niet wát het nou precies doet. Maar het doet wel iets. En volgens mij is BOT geen infrarood straling maar iets vergelijkbaars.
Mijn spieren voelen veel minder tot niet verzuurd of koud/stijf als ik de coltrui aan heb.
En dat vind ik het geld wel waard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:36

xyzutu2 schreef:
Agradi is inderdaad erg sloom als het om BOT gaat...
Ik kreeg net het BOT t-shirt binnen toen ik echt helse rugpijn had na een week lang met gebukte rug schoftlifts bij Rio vragen (ik was nog zo gewaarschuwd, doe het vanuit je knieeen, maar ja, liever lui dan moe... :') ).
Precies tussen twee wervels en zo pijnlijk dat het ook van de buitenkant zeer deed om aan te raken, alsof er een enorme blauwe plek zat. Daar loop ik dan meestal wel een week of wat mee rond want ook al verbeter je je leven als je bezig bent, steeds als je ook maar iets onderuit hangt in je stoel of op de bank dan knikt je rug weer op dat punt... Ik heb dus mijn leven gebeterd en doe de schoftlifts nu vanuit gebogen knieen, en door het BOT shirt was ik na 2 dagen van de pijn af (wat dan weer een nadeel is want ik hang dus weer ongestraft onderuit op bank en stoel :D ).

Worth the wait, I guess :D.

Ik weet dat t werkt, dus komt goed.

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:02

Ik heb ondertussen twee coltruien en ik doe ze niet meer uit!

Zeer warm, geen rugpijn of iets en het grootste voordeel, ik ga er niet in stinken :))

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:09

Ik zit te twijfelen om een boxershort te bestellen dit omdar bij de spieren om me si gewricht vast wilt zitten.. maar weer niet of t diep genoeg komt.

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:17

Weidebloem schreef:
Is ook wel. Alleen ik zou nog een dunner willen


Er is ook een vliegendeken versie, maar die heeft enkel over de rug een strook welltex. Ik heb hem van de zomer veel gebruikt bij het wandelen met geblesseerd paard. Echt heel handig is hij niet, want hij trekt gauw scheef omdat hij buiksingels mist.. Verder echt een luchtige deken! :) Je kan hem dus niet op doen en je paard en mee in de wei zetten. Op stal ging bij mij prima.
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/4 ... ooler.html[/quote]

Volgens mij heeft fedimax zelfs een paar verschillende typen vliegendekens met een rugstuk erin wat waterdicht is. Kan alleen die link niet plakken...[/quote]

Ik kan deze niet vinden via Google?
Waar zijn die te koop?

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:14

Welke bedoel je Maaike? De Fedimax of de Back on Track?

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:34

Als je googled op fedimax fliegedecke, vind je veel verschillende soorten dekens op de fedimax site. Ook eczeem dekens, regendekens e.d. Maar weet niet of daar iets bij zit wat je zoekt?