2,5 jarige knakt (zichtbaar) met gewricht (koot)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WM_
Berichten: 300
Geregistreerd: 16-06-11

2,5 jarige knakt (zichtbaar) met gewricht (koot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 18:12

Beste bokkers,

Bij ons op stal staat sinds enige tijd een 2,5 jarige pony op stal. Hij is niet van ons, maar van een kennis van de staleigenaar. Nu viel ons laatst op dat hij met het kootgewricht knakt. En niet hetzelfde geluid als dat je met je vingers knakt, maar best een luide "poek". Nu zaten we er vandaag goed op te Letten en viel mij op dat je het ook echt ziet gebeuren, tijdens de stap en het geluid zie je wat gebeuren in zijn kootgewricht.

Dit is pas sinds kort, en gezien hij nu ook in de groei is wijd de eigenaar het daar aan. Echter zit het mij toch niet echt lekker. Op Google kom ik al gauw uit op dingen als artrose etc, maar echt duidelijk omschreven kan ik het niet vinden.

Iemand enig idee?

Misschien handige toevoeging; hij heeft geen pijn met lopen, althans hij loopt uit zichzelf en gaat niet stilstaan tijdens het lopen aan de hand of iets. Hij toont verder ook geen lichamelijk ongemak, is vriendelijk in de omgang en verder geheel gezond. Komt ook uit een prima afstamming zonder erfelijke ziektes oid.

Uiteraard zal de eigenaar het verder onderzoeken als het aanhoud. Maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig of iemand ideeen heeft..

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:28

Mijn pony heeft dat gedaan als jaarling in haar achterbenen. Als tweejarige was het verdwenen. De pony is vervolgens de dressuursport ingegaan en is op 23 jarige leeftijd ingeslapen. Ze heeft nooit last gehad van klachten aan haar achterbenen.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: 2,5 jarige knakt (zichtbaar) met gewricht (koot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:31

Kan inderdaad door de growi komen. Die van mij is nu 3.5 en heeft het een paar weken terug ook een aantal weken gehad. Hij had er geen last van maar hij had oo dat moment wel weer een groeispurt.

WM_
Berichten: 300
Geregistreerd: 16-06-11

Re: 2,5 jarige knakt (zichtbaar) met gewricht (koot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 11:25

Bedankt voor de antwoorden! Hij gaat het in elk geval even aanzien, misschien dat het dan inderdaad met zijn groeispurt te maken heeft. Is voor mij in elk geval een richtlijn, en tot die tijd houden we het gewoon goed in de gaten.