Griffelbeentje gebroken :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:46

je kan dus wel gewoon nog rijden :) ik ben zelf een echte recreatieruiter dus als straks bosritjes nog kunnen zonder pijn dan ben ik totaal happy! *\%/*

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:49

Jaaa ik kan gewoon rijden, ze heeft wel een geïrriteerde tussen pees gehad een paar maanden nadat ik haar weer opgepakt heb. Je moet gewoon niet te vroeg willen beginnen en het even de tijd geven goed te genezen..
Ik rij ook nog een beetje dressuurmatig met haar maar ook veel bosritjes.. Het komt vast goed :)

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:53

Fijn dat geeft me een goed gevoel!

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:28

Hoe is het gegaan TS?
Heb je al nieuws?

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 09:37

Ja ik heb nieuws, Heb Willem vrijdag gesproken. Hij was zeer tevreden met de operatie. Hij kon overal goed bij en kon het ook makkelijk schoonmaken. Hij gaat vandaag het verband verwisselen en dan word ik vanavond gebeld wanneer ik haar mag ophalen *\o/*

Ajpam

Berichten: 225
Geregistreerd: 16-12-12

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:49

Fijn!! Sterkte met haar!

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:49

Jenni_boy schreef:
Ja ik heb nieuws, Heb Willem vrijdag gesproken. Hij was zeer tevreden met de operatie. Hij kon overal goed bij en kon het ook makkelijk schoonmaken. Hij gaat vandaag het verband verwisselen en dan word ik vanavond gebeld wanneer ik haar mag ophalen *\o/*


Wat een fijne update!
Hopelijk gaat het herstel verder voorspoedig en kun je straks weer lekker met je paard naar het bos!

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 12:24

Jenni_boy schreef:
Ja ik heb nieuws, Heb Willem vrijdag gesproken. Hij was zeer tevreden met de operatie. Hij kon overal goed bij en kon het ook makkelijk schoonmaken. Hij gaat vandaag het verband verwisselen en dan word ik vanavond gebeld wanneer ik haar mag ophalen *\o/*


update! *\o/* :

Ik mag haar al ophalen, het zou eerst woensdag of donderdag worden maar de wond ziet er zo netjes en schoon uit dat ze nu al mag :D
We gaan vanavond haar plekje in orde maken (ze krijgt een heel klein stukje op een paddock buiten) en dan morgen ophalen! +:)+

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:19

aahh wat fijn! heel veel succes met het herstel!

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:29

een vorig bijrijdpaard had dit ook. Het was toen voor haar stalrust en uiteindelijk eerst 5 min lopen, toen 10 ...
Ze is hier goed van hersteld maar zou wel geen sportpaard meer worden maar kon recreatief nog leuk weg met alles.
Ze is verkocht omdat eigenaar haar had gekocht voor hoger in de dressuur te komen.

heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:36

Mijn paard is ook geopereerd aan zijn griffelbeen. Was een voorbeen en de breuk zat in het midden. Mijn paard had in de zomer ineens een harde bult op zijn been, hij was niet kreupel, leek meer een soort schiefel, dus verder niks mee gedaan. In oktober begon hij te kreupelen aan dat been, toen werd een peesblessure geconstateerd (met echo) en zijn we gaan stappen/opbouwen, eerste keer draven ging goed, dag erna kreupel. Dit gebeurde elke keer weer, bultje ging niet weg, maar pees was wel mooi dun. In de winter toch weer terug naar de kliniek, toen bleek dat bultje dus een gebroken griffelbeen te zijn, wat door de nieuwe botaanmaak uitgroeide in de pees en de irritatie gaf. Paard is geopereerd en heeft geen last meer gehad daarna. Wel vond ik de rustperiode daarna best lastig. Paard was fit, maar moest 10 weken op stal. Het altijd zo lieve paard, vond dat na 6 weken echt niet meer leuk, stappen aan de hand ging wel, maar het op stal staan ging niet meer. Toen hebben wij hem toch maar weer buiten gezet. Dat ging prima, daar was hij veel rustiger. Been (en met name pees) is nog lang dik gebleven, maar kreupel is hij er nooit meer op geweest. Maar voordat alle zwelling weg was en het been echt weer slank was, waren we zeker een jaar verder.

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 12:57

Ze is inmiddels lekker thuis!

Afbeelding

Afbeelding

De staleigenaar heeft een hele mooie "buitenbox" speciaal voor haar gemaakt.
Hier zal ze de komende weken in ieder geval buiten kunnen staan. Er staat telkens 1 vriendje van de kudde naast zodat ze een beetje gezelschap heeft :)

Afbeelding

hier het bot, ze hebben bijna het hele griffelbeetje eruit moeten halen

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:45

Super zo'n stalhouder! Lekker frisse neus halen zonder als een malle te keer kunnen gaan.

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 12:39

Nou even een update! :

Ben al voor controle foto's geweest en het is nog niet helemaal geheeld.
Madam loopt gelukkig niet meer kreupel en het ziet ernaar uit dat het helemaal gaat helen!

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:53

Jenni_boy schreef:
Nou even een update! :

Ben al voor controle foto's geweest en het is nog niet helemaal geheeld.
Madam loopt gelukkig niet meer kreupel en het ziet ernaar uit dat het helemaal gaat helen!


Wat een super nieuws!

Wat gaaf trouwens om dat botje zo te zien!

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:42

Ben benieuwd hoe t nu met je paard gaat aangezien er bij ons nu eentje met een beetje zo n zelfde breuk staat

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:50

Ik ben benieuwd hoe je paard het maakt :)

Ik moet morgen naar de kliniek voor mijn paard met een breukje voor in het linkerbeen..

Polderpaard

Berichten: 325
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:09

Fijn dat het zo goed verlopen is! Hoe is het nu ze weer thuis is?

Mijn paard heeft nu zes weken rust om te kijken of zijn pees tot rust komt na een weer aangegroeide breuk in het griffelbeentje. Na een echo van de pees was het advies dit eerst te proberen voor we de beslissing maken al of niet opereren. Duimen dus maar! En nu nog vier weken twee maal daags stappen aan de hand! Gelukkig is hij heel relaxed op stal. Ik had verwacht dat hij helemaal hyper zo worden :)

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: Griffelbeentje gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 05:06

Ik was precies nhalf jaar na de operatie weer op buitenrit met mn dame. Pony was 19 toen ikhaar liet opereren.

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 17:14

Sorrie voor de late reactie! ik ben niet zo actief op bokt :P Ze loopt inmiddels weer 100% goed maar ik heb wel rete mazzel gehad!

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:07

Jenni_boy schreef:
Sorrie voor de late reactie! ik ben niet zo actief op bokt :P Ze loopt inmiddels weer 100% goed maar ik heb wel rete mazzel gehad!



Hier loopt mijn paard ook weer helemaal goed en is t goed genezen

Jenni_boy

Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:49

karelien schreef:
Jenni_boy schreef:
Sorrie voor de late reactie! ik ben niet zo actief op bokt :P Ze loopt inmiddels weer 100% goed maar ik heb wel rete mazzel gehad!



Hier loopt mijn paard ook weer helemaal goed en is t goed genezen



Top!