Lang verkouden of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 14:57

Vriendin heeft haar getest adhv pluk manen (b.ioresonan.tie) en daar komt uit dat ze een longvirus heeft.

Ik laat ter controle de DA vanmiddag wel komen. Ik vind het niet netjes nu nog af te zeggen terwijl ze al op de route is.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 17:46

DA vond het nog niet alarmerend. Wel bloed afgenomen om te zien of ze ergens last van heeft.
Uitslag einde van de week. Ben benieuwd!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:47

Dimple schreef:
Ze strekt ook meteen haar hals (neus naar voren) zodra ze gaat bewegen, neusje kriebelt, die beweegt op en neer en is ze mee aan het klooien.

Denk inderdaad dat er iets moet gebeuren om haar er even doorheen te helpen.

Spoeling ken ik niet, ga ik eens opzoeken.

Thx!!


Ik lees jouw post over de bioresonatie en dat er een virus is gevonden. Kan dat het Herpes virus zijn? Dit kan namelijk ook 'hoofdschudden' (headsheaking) veroorzaken.

Misschien vragen aan DA of ze daar ook op wil testen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:00

Zit herpes op de longen dan?

Ik zal de DA morgen eens bellen. Maar echt schudden doet ze niet, het is meer strekken van haar hals en hoofd op een bepaalde hoogte brengen. Om adem te krijgen of zo.

Bedankt voor de tip!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 14:45

Ik heb mijn verhaal ook al gepost bij het topic over bloeduitslagen, maar hier ook nog even:

Exacte uitslag heb ik niet maar de DA heeft net gebeld met de bloeduitslag van mijn merrie.

Duidelijk verhoogde eosinofielen. Ze gaf aan dat het geen parasitaire reactie kon zijn omdat de rest van de ontstekingswaardes niet verhoogd waren (als ik het goed heb begrepen)

Waar ze wel aan zit te denken is dus allergie. Merrie loopt al 5 weken lusteloos rond, ene x meer snot dan de andere x, wil niet bewegen (normaal een hete merrie) en snel grote neusgaten.

Longen waren nagenoeg schoon, ventipulmin al gehad, deed weinig.

Overigens was de zink iets aan de lage kant, maar niet alarmerend. (447 en normaal is 500)

Zegt dit 1 van jullie iets??

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:32


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 12:34

De DA heeft een super breed bloedonderzoek gedaan.

Door de natuurgeneeskundige weet ik niet waarop hij getest heeft, om eerlijk te zijn. :o

Hij gaf aan dat de DA dat virus niet zou vinden in het bloed (maar dat hoor ik eigenlijk altijd wel)

Ik kan het wel navragen uiteraard.

Vandaag de hele stal overhoop gehaald (ze stond naast een lekkende waterbak) en nu in een stal die lekker droog is.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Lang verkouden of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:22

En hoe zit het met het hooi? Ziet dat er goed uit? Geen raaigras? Goed droog? Geen schimmels?
Dat kan ook een rare uitwerking hebben op de longen, zonder dat er van binnen iets te zien is. Kun je ook allergiesymtomen van krijgen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:39

Nee, hooi ziet er echt super uit.
Zien ze schimmel dan gaat het weg. Idem met stro etc.

De stallen zijn hoog, deuren altijd open, frisse stallen. Uiteraard hangt er wel stof, maar ik zie niet iets wat echt niet door de beugel kan.

Ik ga haar morgen aan de longe aan het werk zetten en kijk of ze al wat opknapt.

Van de DA mag ik starten met prednison, maar dat vind ik ook weer zo heftig. Dus eerst morgen even checken hoe het gaat.

Iemand op stal zei al dat ik maar gewoon moest rijden. Daar heb ik ook aan gedacht, maar het voelt zo tegenstrijdig........

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Lang verkouden of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:42

Heb je gelezen over wat het doet met een lichaam wanneer er niet genoeg zink aanwezig is?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:57

Ja, maar of ik alles begrijp %)

Het hangt met heel veel dingen samen, maar wat het in praktijk betekent.........

HELP!!!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:07

Bij mensen:
Citaat:
Tekort kan lichamelijk aanleiding geven tot:

- Alle klachten die hun oorsprong vinden in een verzwakt/uitgeput zenuwstelsel
- Hypoglycemie - Diabetes/ Suikerintolerantie - Dove tenen / vingers
- Allergische reacties op voedsel en stoffen door overgevoeligheid zenuwen en immuunsysteem
- Glutenintolerantie - Darmschimmel-infectie - Ontstekingen
- Mondhoekzweren - Gebitszwakte / tandvleeszwakte - Oorsuizen / Oogklachten
- Mager - Corpulent - Geringe lichaamsbeharing - nagels zwak/Haaruitval
- Maagklachten - Gewichtsproblemen - Zwakte lumbaalstreek
- Slaapproblemen - Kramp/Astma/Bronchitis/hooikoorts - Lamgevoel ledematen
- Hoofdpijn/ Eczeem/Psoriasis - Tinteling/prikkeling spieren/ledematen - Spataderen
- Pijn onderrug - Spanning schouders/nek - Hart>krampachtig
- Jeuk knieholte/ -bovenbeen - Snel zweten over hele lichaam - Zenuwonrust / zwakte
- Verstoord dag/nachtritme - Nagels>witte puntjes - Te snelle stofwisseling
- Verstoorde histamine balans - Doffe/stekende pijn in de lendenen - Menstruatiestoornissen
- Krampachtig hoesten - Verstopping/diarree - Trillende ledematen
- Koude handen / voeten - Onrustige benen - circulatieproblemen - Haaruitval
- Rugklachten die voortkomen uit het zenuwsysteem
- Relatie Dikkedarm meridiaan

Citaat:
Tekort kan mentaal aanleiding geven tot:

- Chronische moeheid - Nachtelijke onrust
- Uitputtingsgevoel - Geheugen zwakte
- Gevoelig voor geluiden

Tekort kan een verstoord welbevinden geven in de vorm van:

- Gevoel van uitputting - Slechte concentratie - Zenuwaantasting
- Chronische moeheid - Verminderde geestelijke kracht - Zwakte/beven ledematen
- Gevoel van lamme spieren - Verminderd geheugen - Burn-out

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 16:56

Maar is het zink tekort dan zo ontzettend laag? 447 terwijl 500 normaal is?

Het is laag, maar echt alarmerend is het ook niet toch?
Al zal ieder paard op zijn eigen manier reageren.

Ik heb haar maandag een vitaminespuit gegeven, hoop dat ze daar van opknapt.

En anders een supplement met zink? Iemand een tip? Ik heb dit nog niet eerder bij de hand gehad.

Het beeld van lusteloos, vermoeid lijf en spieren herken ik zeker bij mijn merrie. Ze lijkt moeite de ene been voor de andere te zetten.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:14

Je zou een 'kuurtje' zink kunnen geven om het op te krikken. De één reageert heftiger op een tekort dan de ander.
Dit kun je ook van VSM kopen https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... -tabletten

Voor mij was het geen toeval dat ik met jouw topic in aanraking kwam :D Toen jij vertelde van dat zinktekort bleef dat maar in mijn hoofd spoken. Blijkt dat die van mij ook een tekort heeft. Had die van VSM nog staan dus ben vandaag er mee begonnen. Hij wil vandaag ieder uur een pil, morgen vraag ik wel weer.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 20:23

Jouw paard geeft het zelf aan hoeveel hij wil? Hoe doet hij dat? Test jij hem ook?

Ik ga de link even bekijken en hoeveel zou ik mijn merrie van 500 a 550 kilo moeten geven?
En waar is het beste te verkrijgen als ik er morgen nog mee wil starten?

Blijven nog die hoge eosinofielen over..........

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:28

Heb je gevraagd of die hoge eosinofielen ook veroorzaakt kunnen worden door een Spirocheet (Lyme)?

Bij sommige drogisten verkopen ze dit. Gewoon even informeren.
En dan de bijsluiter aanhouden voor volwassenen.

Ja, ik test mijn paard zelf maar heb ook een homeopate die dit doet.

Is er nog middels bioresonantie getest bij jouw paard?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 13:13

Ik ga vandaag even langs de natuurwinkel etc om te kijken voor die zinktabletten, anders bestel ik ze online bij de link die jij gaf.

Ze is getest met bio-r en nu 2x behandeld. Ze gaf aan een longvirus die tegen een virale longontsteking aan zit. Ik heb vandaag gekeken naar de naam, maar uiteraard weer vergeten toen ik thuis kwam. Geheugen........ %)

Vandaag gelongeerd, tenminste..........gestapt. Binnen 3 rondjes grote neusgaten. En dan stapt ze met een slakkengangetje. Ik vind het zo sneu voor d'r.

Er werd geschoten( (gejaagd) op het land en ze kijkt een beetje op, normaal was ze me zeker voorbij gevlogen.

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Stalgenoot haar paard (getest met bio-r) bleek lyme te hebben. Wij gaan veel samen op pad dus misschien dat dat in het geval van mijn paard ook het geval kan zijn.

Ik zal de DA even mailen en de vraag voorleggen. Bedankt voor de tip!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:19

Dimple schreef:
Blijven nog die hoge eosinofielen over..........



Met bovenstaande denk ik aan leverbot...... gooi dat eens in de groep.

Ik heb gemist hoeveel dit paard buiten staat?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 13:30

De leverwaarden waren allemaal goed volgens bloedonderzoek. Kan het dan nog steeds leverbot zijn?

Ze komt 2x per dag 1,5 tot 2 uur buiten in de paddock. Dit is de winterperiode. Vanaf maart/half maart tot november staat ze op het land. Hier grazen alleen paarden op! Al jarenlang.

Ze staat sinds kort op koolzaadstro en daarvoor op zaagsel ivm leeg eten van de stal.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:24

Naar het schijnt wel... als voldoende tekenen in die richting wijzen is curatief behandelen en kijken of het idd leverbot is/ was het devies.
Maar lijkt me nu nog niet aan de orde.

Grootste zorg is denk ik dat je paard te weinig buiten komt. Hoe schoon een stal voor het oog ook is, wanneer je er 22 uur in moeten staan iedere dag.... dan is er gewoon teveel ammoniak, stof, schimmel in de lucht.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik testen wat er gebeurt als ze gewoon een periode vrijwel continue buiten loopt.
Vermoedelijk is een heel groot deel van haar problemen verleden tijd.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:55

Dimple schreef:
De leverwaarden waren allemaal goed volgens bloedonderzoek. Kan het dan nog steeds leverbot zijn?

Ze komt 2x per dag 1,5 tot 2 uur buiten in de paddock. Dit is de winterperiode. Vanaf maart/half maart tot november staat ze op het land. Hier grazen alleen paarden op! Al jarenlang.

Ze staat sinds kort op koolzaadstro en daarvoor op zaagsel ivm leeg eten van de stal.


Nee, dan lopen de leverwaarden in de duizenden. Denk aan GOT, GST, LDH.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:54

Geen idee met welke termen je gooit DL :o

Meer buiten kan helaas nu niet, buitenstal hebben we ook niet. Het is nog even afzien en dan gaan ze weer hele dagen het land op.

Neemt niet weg dat ik het zelf ook graag zou willen, maar dat kan niet op deze stal op het moment.
Heb al wel gekeken naar andere stallen maar daar mankeren ook weer (andere) dingen. -O-

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:37

Dimple schreef:
Geen idee met welke termen je gooit DL :o

Meer buiten kan helaas nu niet, buitenstal hebben we ook niet. Het is nog even afzien en dan gaan ze weer hele dagen het land op.

Neemt niet weg dat ik het zelf ook graag zou willen, maar dat kan niet op deze stal op het moment.
Heb al wel gekeken naar andere stallen maar daar mankeren ook weer (andere) dingen. -O-


De vraag is of die andere dingen opwegen tegen het feit dat deze aandoening chronisch kan worden door het vele binnen staan.
Dan heb je straks geen bruikbaar paard meer.
Tot maart is nog een heeeeeele lange poos.

Waar loop je tegenaan op andere plekken?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 15:17

Er zijn niet heel veel stallen hier in de omgeving met binnenbak. Dat vind ik toch wel belangrijk met strenge winters tegenwoordig.

Of ik kan me niet vinden in het stalbeleid (paarden nog minder buiten) of ze staan wel veel buiten maar op beton. Met de beenproblemen van mijn merrie wil ik dat niet.
Daarbij komen er nog zoveel meer dingen bij kijken. Mijn merrie is gewoon geen type om hele dagen in de paddock te staan, daar wordt ze niet blij van.

Ze gaat staan schrapen en gekke dingen doen, dan liever op stal. Wel is ze binnen de stal van plekje verhuisd waardoor ze nu tegenover de grote stalopening staat en naar buiten kan kijken.

Ik wil morgen ander voer gaan halen om te kijken hoe ze daar op reageert. Ik heb verhalen gehoord van mensen waarbij hun paard lusteloos werd van pianissomo en zelfs de dierenartsen niet wisten wat er aan de hand was. Het valt te proberen.

Het houdt me uiteraard wel bezig, en bekijk alle mogelijke opties die er zijn. Dus verhuizing naar een andere stal is zeker niet uitgesloten, maar ik ben er wel kritisch in. Het moet wel een verbetering zijn!

Tancreda4

Berichten: 24042
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:56

Wat vervelend dat er nog niet enorm veel conkreets is uitgekomen, hopelijk dat die tabletten eventueel helpen. En anders toch de prednison beginnen. Is idd wel heftig en behoorlijk veel troep, maar je paard is er ook behoorlijk slecht aan toe als ik dat zo lees; na 3 rondjes stappen al buiten adem, dan is er al echt iets goed fouts. Is zo'n 'naar binnen kijk' :+ gebeuren niets? Kijken hoe de longen eruit zien van binnen/luchtpijp etc. Of een spoeling? Of had je dat al gedaan?

Buitenstaan zou ik in dit geval ook echt belangrijk vinden. Stof is funest bij een paard dat zoveel last heeft van de longen. Binnenbak is wat dat betreft ook niet ideaal, dat stoft ook behoorlijk op.... Ik heb nog nooit een binnenbak gehad, en train zoveel mogelijk door in de winter (desnoods tijdens de buitenritten). Een buitenstal zou al een hoop schelen. Verharde paddocks zou ik ook niets vinden overigens. Of paddocks waar niet in gevoerd mag worden. Mijn merrie staat op een stal waar we eigen paddocks hebben, het is niet veel (kan er niet in rennen) maar ze staat wel de hele dag buiten - met onbeperkt ruwvoer - en vermaakt zich prima (mits ze niet alleen staat of het geen rotweer is :P). Maar ja, een geode stal vinden waar alles oke is, vind je niet snel... .overal wel wat volgens mij helaas. Zelfs als je ze thuis hebt.