pony leunt tegen stalmuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dominiquew

Berichten: 141
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Westerland

pony leunt tegen stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:22

Ik kon er niks over vinden op internet dus vandaar dat ik dit topic open.
Mijn pony heeft stalbenen en leunt af en toe tegen de muur aan als ze op stal staat.
Weet iemand wat dit is en waarom ze dit doet?

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:52

Doet ze om haar benen te ontlasten neem ik aan, staat ze langdurig op stal? Als dat zo is kijken of ze langer naar buiten kan, 9 van de 10 keer verdwijnen daar ook de stalbenen mee, het heet niet voor niets stalbenen.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: pony leunt tegen stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:54

Leunt ze altijd met dezelfde zijde tegen de muur? Altijd met billen, of zijkant, of wisselt dat? Misschien zijn de stalbenen toch niet alleen stalbenen en heeft ze ook pijn, waar ze om wil ontlasten door tegen de muur te leunen..

dominiquew

Berichten: 141
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Westerland

Re: pony leunt tegen stalmuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 07:20

Ze staat van half 9 tot 4 buiten nu, in de zomer staat ze of 24/7 buiten of van 8/half 9 tot 10 uur. Daarnaast geef ik haar nog beweging en loop ik elke avond een rondje met dr, om der stalbenen te verminderen. Ze leunt volgens mij altijd met haar billen er tegen aan. Gister was de eerste x dat ik het gezien had, voor het rondje lopen. Maar ik heb het ook een keer van een stalgenootje gehoord, toen ze ging buiten zetten. Als ik er 's avonds ben, leunt ze nooit tegen de muur, en als ik 's ochtends moet buiten zetten ook niet, het is dus een enkel keertje..