Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 dan moet ze toch ook weer op rust?                                                         Peelie schreef:Dat weet ik nog niet. Daar hebben we het niet uitgebreid over gehad moet ik eerlijk bekennen. Morgen anders maar even vragen aan de DA.
Het nu directe gevolg is in ieder geval een peesscan om te kijken wat de uitkomst is. De blessure is al ouder, dus 2 weken complete boxrust om de ontstekingsfase (zoals dat heet) door te komen moet genoeg zijn. De ontstekingsfase duurt normaal 3 a 5 dagen. Dat ze nu, 5 maanden later nogsteeds acuut letsel heeft is geen goed teken.
Stamcel is geen optie omdat ze geen holte heeft om in te spuiten, en bloedtransfusie is daardoor ook geen optie.

)Kus_Janne schreef:bij peesblessure is rust het beste

elke peesblessure is een geval apart.mijn paard had ook een kleine peesblessure die maar niet wilde genezen.ik kreeg een revalidatieschema en koelde me een ongeluk wel een jaar,paard mocht eigenlijk niet in de wei maar omdat ze hem kennen mocht hij een klein stukje weiland smiddags in omdat alle paarden naar buiten gingen.maar hij bleef net niet goed 
 . uiteindelijk ben ik naar albert v unen in finkega  gegaan,de man van mijn fysio therapeute .samen hebben ze gekeken en de scan beoordeeld,en hij heeft een tildren infuus gehad en ik moest op straat gaan stappen en draven en dat opbouwen . na 6 week terug om weer te scannen en het herstel was goed op weg! 
  dus rust roest in dit geval 
 hij staat weer gewoon in de wei,heeft altijd wat zowiezo (einschuss been dik hoefzweer wond etc) maar ja opsluiten is helemaal vreselijk voor dit levendige paard. hij mag inmiddels weer bijna alles doen en blaakt van gezondheid en hoeft niet terug op controle.hij is 19  
 succes ermee hoor, groetjes deess