Ninia schreef:He, wat naar. Veel sterkte met het verlies. Je hebt er in elk geval alles aan gedaan. Misschien zelfs te...
Ik weet hoe moeilijk het is om de juiste beslissing te nemen. Soms hoop je het juiste te doen, maar is het achteraf niet de juiste beslissing geweest. Je wilt zo graag het beste voor je paardje. Aan de ene kant wil je alles doen, maar hoe eerlijk ben dan naar je paardje, als het onvermijdelijke eind toch komt? Wist je alles maar van te voren. Maar toch, ik wil niet rellen maar ik ben nu eenmaal anti-kwak en pro- regulier, de laatste weken hebben weinig toegevoegd voor je beestje, maar wel voor de kassa van .....
Klinkt misschien hard, maar zo denk ik er over en hoop dat anderen toch durven te vertrouwen op de reguliere geneeskunde.
Neemt niet weg dat ik het voor jou erg verdrietig vind, en je heel veel sterkte wens.
Ik heb begrip voor je mening, maar je hebt geen idee hoe mijn paard was afgelopen tijd. Mensen die haar ook dagelijks zagen, zagen een vrolijk en blij paard ondanks haar ziekte.
Dat maakt dat je haar niet zomaar wilt opgeven, want ze wilde zo graag, lekker met je mee, lekker poetsen, wandelen grazen. Ze was zo blij evengoed.
Het is afschuwelijk om je dierbare paard op te moeten geven, en ik weet, ondanks mijn eigen verdriet, dat ik het juiste moment heb gekozen.
Ik heb haar aan huis staan, en maakte haar elk moment mee.
Heb ook veel nagedacht over mijn paard ter beschikking stellen bij Utrecht, maar aangezien ik zelf ook kapot ben van deze lange weg met mijn dierbare merrie, wilde ik het afsluiten zonder daarna nog door te gaan met dit verhaal. Het is mijn paard, mijn keuze. Ze hebben 9 dagen lang mijn merrie binnenste buiten gekeerd, en niets gevonden. Ik vind t goed zo.
Ook was ze daar enorm gestresst, en ik wilde het haar niet aandoen daar haar laatste adem uit te blazen.
Ik heb nog uitgebreid gepoetst, en getut met haar. Ook tegen haar gepraat over de beslissing, en tijdens ons 'gesprek' legde ze haar hoofd in mijn armen met haar ogen dicht.
Ondanks mijn verdriet en pijn, heb ik hier vrede mee.