Welke kliniek is de beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:17

Ik ben van de kliniek in Merelbeke (Belgie) wel tevreden. Het is een universitaire kliniek en ze staan er bekend voor dat ze al het mogelijke doen om te achterhalen wat het paard juist mankeert en het paard te genezen. Deze kliniek gaat helemaal niet uit om geld te verdienen maar om het paard beter te maken. Omdat dit een universitaire kliniek is onderzoek voor hen namelijk heel belangrijk en willen ze gewoon dat het paard geneest.
Als je paard er staat bellen ze je dagelijks op om verslag uit te brengen en wanneer er iets ergers aan de hand is bellen ze je ook dag en nacht.
Er lopen ook studenten rond om het paard te borstelen en te laten grazen.
Mijn paard was er helemaal niet gelukkig. Hij miste zijn wei-vriendjes wel heel erg.
De Prijs valt heel goed mee omdat je enkel het onderzoek en stalgeld moet betalen en niet de uren. Dit omdat het een universitaire kliniek is.
Misschien is Merelbeke wel wat ver voor jou, maar je hebt in ieder geval niets te verliezen.

Groetjes en veel succes met je paard!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 08:45

Even een update; mijn allerliefste vriendinnetje is gisteravond ingeslapen.
Ze kon nog amper eten, was in korte tijd extreem mager, en had plotseling een enge grote bult onder haar staart.
Dat was de druppel, ze mocht niet meer lijden.
Het verdriet is groot en ik mis haar vreselijk, maar ze heeft nu geen pijn meer, en loopt lekker met onze overleden ruin en overleden shet in de wei, zorgeloos en vrij...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:43

He bah wat een verdrietig nieuws. |(
Dappere en juiste beslissing.
Heel veel sterkte :(:)

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:01

Heel veel sterkte

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:03

ach wat triest zeg!

heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet :(:)

ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt, :(:)

BSSK

Re: Welke kliniek is de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:13

Ontzettend veel sterkte toegewenst Y;(

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:14

Hè bah wat verdrietig.
Veel sterkte.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:22

Jammer heel veel sterkte met je verdriet, uiteindelijk denk ik dat Utrecht het toch bij de juiste eind heeft gehad en nu is het zo zonde dat ze niet daar is voor een sectie want daar kan men van leren.

Verder sterkte met het grote verlies, je hebt er alles aan gedaan.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:07

Wat een verdriet, je hebt alles geprobeerd...... Heel veel sterkte!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:49

He, wat naar. Veel sterkte met het verlies. Je hebt er in elk geval alles aan gedaan. Misschien zelfs te...
Ik weet hoe moeilijk het is om de juiste beslissing te nemen. Soms hoop je het juiste te doen, maar is het achteraf niet de juiste beslissing geweest. Je wilt zo graag het beste voor je paardje. Aan de ene kant wil je alles doen, maar hoe eerlijk ben dan naar je paardje, als het onvermijdelijke eind toch komt? Wist je alles maar van te voren. Maar toch, ik wil niet rellen maar ik ben nu eenmaal anti-kwak en pro- regulier, de laatste weken hebben weinig toegevoegd voor je beestje, maar wel voor de kassa van .....
Klinkt misschien hard, maar zo denk ik er over en hoop dat anderen toch durven te vertrouwen op de reguliere geneeskunde.
Neemt niet weg dat ik het voor jou erg verdrietig vind, en je heel veel sterkte wens.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:09

Tjee, veel sterkte zeg!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:15

Heel veel sterkte met je verlies. Je hebt er tenminste alles aan gedaan wat je kon doen.
Diep respect voor je keuzes! :(:)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:25

Ach jeetje, ik had nog zo gehoopt op een goede afloop! Heel veel sterkte met het verlies van je meisje! :(:)

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:57

Ninia schreef:
He, wat naar. Veel sterkte met het verlies. Je hebt er in elk geval alles aan gedaan. Misschien zelfs te...
Ik weet hoe moeilijk het is om de juiste beslissing te nemen. Soms hoop je het juiste te doen, maar is het achteraf niet de juiste beslissing geweest. Je wilt zo graag het beste voor je paardje. Aan de ene kant wil je alles doen, maar hoe eerlijk ben dan naar je paardje, als het onvermijdelijke eind toch komt? Wist je alles maar van te voren. Maar toch, ik wil niet rellen maar ik ben nu eenmaal anti-kwak en pro- regulier, de laatste weken hebben weinig toegevoegd voor je beestje, maar wel voor de kassa van .....
Klinkt misschien hard, maar zo denk ik er over en hoop dat anderen toch durven te vertrouwen op de reguliere geneeskunde.
Neemt niet weg dat ik het voor jou erg verdrietig vind, en je heel veel sterkte wens.

Ik heb begrip voor je mening, maar je hebt geen idee hoe mijn paard was afgelopen tijd. Mensen die haar ook dagelijks zagen, zagen een vrolijk en blij paard ondanks haar ziekte.
Dat maakt dat je haar niet zomaar wilt opgeven, want ze wilde zo graag, lekker met je mee, lekker poetsen, wandelen grazen. Ze was zo blij evengoed.
Het is afschuwelijk om je dierbare paard op te moeten geven, en ik weet, ondanks mijn eigen verdriet, dat ik het juiste moment heb gekozen.
Ik heb haar aan huis staan, en maakte haar elk moment mee.

Heb ook veel nagedacht over mijn paard ter beschikking stellen bij Utrecht, maar aangezien ik zelf ook kapot ben van deze lange weg met mijn dierbare merrie, wilde ik het afsluiten zonder daarna nog door te gaan met dit verhaal. Het is mijn paard, mijn keuze. Ze hebben 9 dagen lang mijn merrie binnenste buiten gekeerd, en niets gevonden. Ik vind t goed zo.
Ook was ze daar enorm gestresst, en ik wilde het haar niet aandoen daar haar laatste adem uit te blazen.

Ik heb nog uitgebreid gepoetst, en getut met haar. Ook tegen haar gepraat over de beslissing, en tijdens ons 'gesprek' legde ze haar hoofd in mijn armen met haar ogen dicht.
Ondanks mijn verdriet en pijn, heb ik hier vrede mee.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:46

Anneke ik heb enorm veel respect voor je, je hebt alles voor je merrie gedaan en jullie laatste momenten heb je heel intens samen met haar kunnen beleven. De pijn en het verdriet zal moeten slijten, de mooie herinneringen aan je merrie zal niemand je af kunnen nemen. Straks denk je met een glimlach terug aan de mooie tijden die jullie samen hebben gehad.
Sterkte de komende tijd...

Ps. Er valt zo veel te schrijven over regulier en holistisch, maar ik denk niet dat dit hier heel passend is op dit moment. Ieder beloopt zijn eigen weg en dit heeft Anneke ook gedaan. Respect...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:51

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Je hebt gedaan voor haar wat je kon. Ik kan me goed indenken met hoe ze zich gedroeg dat je verder bent gaan zoeken. Nogmaals heel veel sterkte.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:28

Heel veel sterkte met het verlies en je paard is nu pijnvrij en dat is het ook waard he.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:10

Mag ik zeggen dat sommige reacties hier mij erg tegen mijn borst stuiten.....
Ik kan alleen maar diep respect hebben voor ts,alles geprobeerd in t belang van haar paard en op tijd ingrijpen uit liefde voor haar paard...na alles geprobeerd te hebben en ja het had ook heel anders uit kunnen pakken en dan hoor je niemand....

En als..........is achteraf een koe in zijn hol kijken,als we allemaal die wijsheid in pacht zouden hebben....
Het is juist erg om in je eigen ogen niet alles geprobeerd te hebben en de makkelijkste weg kiezen zoals ook zovelen....

Anneke laat ze lekker .....je hebt het helemaal goed gedaan,diep respect.... _/-\o_ en heel veel sterkte :(:)
En je hoeft je juist op zo'n moment niet verantwoorden hier...

Ik zou precies dezelfde keuze hebben gemaakt en ook ik laat onze merrie Desert ,die van alles mankeert,niet achter voor de wetenschap,hoe graag ze het ook zouden willen...gewoon gevoel en dat heeft iedereen te respecteren!!!!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:21

Wat een triest nieuws. Heel veel sterkte met het verlies.
Je hebt gedaan wat in je macht lag. Spijtig dat het niet mocht baten en dat ze toch weer achteruit ging.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 10:17

Bedankt voor de lieve reacties.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:33

Hoi Anneke,

Bah wat een naar nieuws. Lange tijd niet op bokt geweest, en keek net even op je profiel.
Daar stond dat ze is ingeslapen.
Ik wens je heel veel sterkte.
Bij mij is het nu bijna een jaar geleden dat we ons veulen moeten hebben laten inslapen.
Na een operatie kon hij niet meer staan, ook hij was zoals jij omschrijft, nog opgewekt en blij,
maar het ging niet meer. Hij kon niet meer staan.

Ik snap precies hoe je je voelt/voelde. Ik wens je heel veel sterkte, en mijn pb staat open.

Dikke knuf en heel veel sterkte!

Liefs, Henrieke