Vorige keer kwamen er 2 mannen en praam aan te pas (klinkt erger dan het was) en ik om haar wat in bedwang te houden. Ze verzette zich constant, ook al stond ze tegen de muur van stal merrie enz enz.. Alles wel onder controle kunnen houden en zonder 'trauma' oid..
Nu dus weer de smid, veulen net als vorige keer tegen muur. Verzet verzet... via spijl van stal vastgemaakt aan halster en zo vastgehouden. Elke keer of achteruit of steigeren.
Uiteindelijk 1 kant gelukt. Merrie stond geheel rustig in dr stal..
Daarna andere kant.. weer verzet, nl weer achterbeen beginnen. Hetzelfde weer. Nu brak halster, nieuw halster... en op een moment komt ze weer los en staat ze recht voor me; MAN!!! een enorme vleeswond op dr borst!
Gezocht naar de veroorzaker: ik heb 2 clips aan de muur hangen, allemaal met rondingen. Maar!! er hangt een cliphaakhaak
Dan denk je dat je alles veilig hebt, maar dit verwachtte ik ook niet!
Haak is nu opengebogen en omgedraaid.
FOTO WOND!!
Gelijk de dierenarts gebeld..
Mja, flinke wond.. gelukkig vers en schoon. Veulen sederen... behandelplek gereed maken en daar wond verdoven

Eerst donkere deel = spieren, hechten, ong 12 stuks. Daarna weefsel en de lap weer aan elkaar maken. Ik telde ongeveer 40 hechtingen. Onderaan zit opening ivm wondvocht.

Tijdens hechten nog extra gesedeerd. Resultaat:

Daarna op stal bij merrie. Maar 1 kant was nog niet gedaan met bekappen. Dus ik veulen vasthouden en DA bij staart ivm balans. Smid pakt achterbeen.. en gelijk weer tegenwerken. Ook voorkant. Even voetje naar voren gedaan en toch wat gelukt. Maar met sedatie toch niet willen ondergaan.
Vandaag weer anti-bioticaspuit gehad en nog 3 dgn oraal. Nu zeker 10 dgn stalrust.
Eea baal ik enorm van..acherm

Had vastzetten geoefend met veulen, maar dan doet ze niks. Ze geeft wel duidelijk aan, in omgang, wat ze wel en niet wil. Ze is ook al sinds enige tijd vrij zelfstandig in de wei enz. Ik weet dat ze echt wel een karakter heeft. Merrie vind ook alles goed..

Wie heeft ervaring met verloop van zo'n verwonding?