Dit had ik dinsdag al gezien, toen heb ik haar in een modelletje geschoren (onderkant hals, buik en flanken kaal, rug, bovenkant hals en benen niet). Ik ging er van uit dat dit kwam omdat haar vacht wat verstikt was door flink werk en daarna te lang nat blijven. Uier was ook wat dik, maar dat heeft ze erg snel.
Ze loopt nu met een 200 grams deken gewoon 24/7 buiten.
Gister haar even gecontroleerd maar niet gereden. Zag dat op de plek van de singel waar ze geschoren is (waar de gesp van de mijn tuig haar huid kan raken) een kleine verdikking zat. Ong 3 cm in doorsnee, maar nauwelijks dik. Dus even in de gaten houden en een bontje om de gesp doen met rijden was mijn idee.
Wou net gaan rijden en zag met poetsen dat ze meer van dit soort plekjes had. Beide kanten onder de singel plek, aan 1 kant in haar flank, melk kanalen dik (maar hobbelig, niet mooi egaal zoals het is als je een merrie heb die voor koe studeerd

Plekjes zijn een bulten zijn een tikkeltje gevoelig en heb het idee dat ze een beetje down is. Beide echt maar een fractie hoor, iemand die haar niet kent zou het niet opvallen.
Wat zou het kunnen zijn?
Reactie op het scheren? (maar bij het scheren van alleen haar borst heeft ze nooit reactie gegeven)
Komen de plekjes door het verstikken van haar vacht? (maar dat verklaart de bultjes niet)
Krijgt ze echt last bel ik uiteraard meteen de VA.