bloedworm bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

bloedworm bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:29

hallo mensen,

ik hou het ontwormen van mijn paarden heel goed bij altijd, laatst 29 juni ontworm ( toen kreeg mijn shet kruising wels diarree, en op advies van dierenarts nogmaals ontwormd ) met 'n ander ontwormingsmiddel uiteraard. Beide middelen zouden bloedworm meepakken, merknamen equest en eraquell. Bloed laten afnemen bij mijn pony, wat denk je, uitslag --> bloedworm :(

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: bloedworm bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:02

Ben je nu op zoek naar advies over hoe dit aan te pakken?

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: bloedworm bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:31

Dat is balen maar gelukkig weet je het nu en kan het flink aangepakt worden. Ken een paard dat ondanks goed ontwormen ook een flinke worm besmetting had. Dat is dan een kwestie van goed volhouden met de juiste middelen en vooral zorgen dat je niet onderdoseert.

khalid
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:42

dierenarts komt donderdag en gaan we alles eens bespreken, want het is besmettelijk en heb er nog 3. Verder nog geen symptomen maar ja... die hebben 't misschien ook dan. Ze zullen donderdag wel met injectie ontwormd worden. Stom dat ze na die ontwormkuren toch nog bloedworm zou hebben, heb zelfs de fabrikant gebeld maar hij denk zichzelf helemaal in van factoren zus en zo en invloed buitenaf ... bla bla bla
ik dacht je spullen werken niet joh! :(

Coeur
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-06-09

Re: bloedworm bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:11

Mijn paard had het kei kei erg toen ik hem net gekocht had. Het was zo erg dat de bloedwormen zijn spieren hadden aangetast en hij was helemaal stijf en levensloos enz, echt heel erg!
Later heb ikk van die dierenarts gehoord dat hij mijn paard nog maximum 3 maanden had gegeven, omdat hij er zo erg aan toe was.
Ik heb hem 6 tot 8 maanden (weet ik niet meer precies) medicijnen moeten geven, speciaal samengesteld door een osteophaat. Na die 8 maanden was hij bloedworm-vrij, maar zijn spieren zijn nooit meer 100% geworden. Hij heeft nog veel meer gezondheidsproblemen gehad en de eerste 8 maanden heb ik hem niet kunnen rijden, maar hij is zoooooo een schat van een paard echt fantastisch!!
Ik heb hem ondertussen bijna 6 jaar, hij is ongeveer 25 jaar oud en ik heb hem in totaal misschien 1,5 jaar kunnen rijden. Nu heeft hij een fantastisch pensioen en krijgt hij alles wat hij wilt en nodig heeft!
Ik wil gewoon even zeggen dat dit zeer erge gevolgen kan hebben en een serieuze ziekte is.
Maar gelukkig zijn ze er bij jou paard snel bij, en zal hij er waarschijnlijk snel van af zijn.