welke reinigingskuur voor paarden met chip?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

welke reinigingskuur voor paarden met chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 12:50

Ik wil mijn paard een inwendige reinigingskuur geven ivm het feit dat hij zeer regelmatig hoefzweren heeft. De kuur met groene leem zou niet geschikt zijn voor paarden die gechipped zijn.

Wie weet een andere kant-en-klare kuur? en waar te halen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:39

Een reinigings kuur helpt niet tegen hoefzweren, staat je paard op mot? dan zou ik dat veranderen dit veroorzaakt namelijk grotere kans op hoefzweren, of een bagger land ook. Hoeven goed droog houden en laten harden!

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 14:46

Ik heb mijn 'hoefzweer' probleem reeds eerder op dit forum geplaatst en gevraagd of mensen dit probleem herkennen en wat ze ertegen gedaan hebben. 1 van de tips was inwendig reinigen omdat het paard iets bij zich kan dragen wat zich bijv. uit in hoefzweren. Dit vermoeden heb ik ook.
Omdat mijn paard onder alle omstandigheden dit probleem heeft, op stal, op de wei etc. ben ik ten einde raad en wil ik alles proberen. Hoeven droog houden en laten harden is een goed advies, maar als dat de oplossing was dan had mijn paard geen hoefzweren meer gehad!

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:14

Ik heb voor mijn paard drainagecompositum gehad van de groene os. Dat reinigt het lichaam, werkt vooral in op de lever. Kan absoluut geen kwaad bij gechipte paarden en is ook verkrijgbaar bij de paardendrogist.