Net niet rad.... maar zeker niet kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Net niet rad.... maar zeker niet kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:51

Even een klein advies nodig:
Zoals de meesten hier ws wel weten is mijn Haf Son deze zomer niet in goeden doen. Gelukkig is het nu niet meer zo warm en is ze dus ook niet meer benauwd. Ook krijgt ze haar kuren weer terug; ze bokt en galoppeert weer door haar wei. Kortom de kuur tegen de bloedarmoede heeft dus wel degelijk iets gedaan Haha! .

Maar nu... Ze stond dus op "rust", dat wil zeggen, normaal gesproken rij ik haar iedere dag een uurtje, maar sinds de problemen met haar gezondheid mocht ik alleen maar een half uur stappen. Braaf gedaan, dus. Ongeveer anderhalve week geleden vond madam het nodig om haar rechter voorbeen door het damhek te zetten, terwijl ze er met haar linkerzij naast stond Verward . Ik zag het haar doen, dus been uit het hek gehaald en geen schade. Na dat grapje loopt ze re-voor net niet rad. Het is niet kreupel, ze belast haar been wel en ook het koppie knikt niet. Op het zachte loopt ze iets beter als op het harde.

Nu heeft ze zowiezo vaker last van haar rechterkant (haar moeilijke kant), en dan loopt ze ook niet helemaal lekker. In stap zie je het wel, maar in draf dus niet. Ik vermoed een spieren in de schouder (rechts) verhaal, ook omdat haar hoeven, pezen en gewrichten NIET gevoelig, warm of dik zijn. Ze reageert namelijk wel als je op haar schouder drukt. Wat denken jullie? En wat kan ik het beste doen?

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:32

gewoon nog even rustig aan doen. Als het namelijk een pees is die een beetje opgerekt is, gaat dit wel weer over als je stapt met haar (ligt aan de mate van niet goed lopen of je erop of ernaast moet gaan). geef het een paar dagen de tijd en wel koelen iedere dag!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:40

Als ze reageert op druk op de schouder, dan kan het wel degelijk een spierenkwestie zijn. Probeer eens of je haar rechtervoorbeen naar voren kan halen? Gaat dat lastig (ze trekt bijv terug), dan kan de zogenoemde armpspier (achterkant schouder) wat gevoelig zijn. In principe kan dat na een aantal dagen weer herstellen. Of zit de gevoeligheid ergens anders in de schouder?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:20

Zou in ieder geval blijven stappen tot het helemaal over is. Wel belangrijk dat je zeker komt te weten dat het geen pees is (helaas is dit niet altijd warm...).