Mensen ervaring met beenschurft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Mensen ervaring met beenschurft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:35

Nou gister is de DA weer geweest. Sil bleek een tijd geleden ipv mok toch schurft te hebben (heb hier ook al een item van geplaatst). Uiteindelijk heeft de DA hem met Insol ingespoten (nadat hij al Cubarmix, kortdurende cortizonen, Sebacil wassen, Betadine wassen, Panalog smeren heeft ondergaan). Dit is wel tegen schimmel maar het hielp toch want zijn benen gingen er weer steeds mooier uitzien! Nu is het vorige week weer steeds erger geworden Huilen Huilen Zijn achterbeen zit weer onder de korsten met hier en daar een wondje en zijn voorbeen ook. Dus voor mij reden om de DA weer te laten komen (lang leve de verzekering OK dan!
Nu heeft ze een afkrabsel genomen en er blijken geen mijten meer te zitten Verward . Hier baal ik dus wel van want de plekken zien er wel zo uit en nu weet ik het niet meer. Heb al zoveel moeten doen en smeersels helpen niet meer Nu heeft Sil eerst weer een pot Cubarmix (antibiotica) gekregen en over 10 dagen moet ik de DA weer bellen. Zij neemt ondertussen contact op met een dermatologe (ene Marjan Sloot) van de dierenkliniek in Utrecht en ben heel benieuwd wat die zegt. Waarschijnlijk zal SIl eerst wel aan de Prednison moeten ben ik bang. Nou heel verhaal weer en ik vraag me af of er mensen zijn die mijn frustratie een beetje herkennen en ook zo'n probleem kennen met hun paard???

Zal morgen wel foto's maken van zijn benen om een goed idee te geven Cheese!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:14

hoi hoi,, mijn pony had eerst rasp. ze stond voordat ze van mij werd in een ontzettende blubberzooi.. dit is weg, maar het gekke is, is dat haar voorbeen-huid nu aangetast is. ik dacht eerst aan schimmel of schurft. gewassen met imaverol, met het werd niet beter. zelfs slechter. daarna zei de DA dat ik meer imaverol in de oplossing moest doen. ok. ik proberen, maar het verdween nog niet, het werd weer erger. toen heb ik een andere DA laten kijken: ze heeft chronisch ontstoken-huid. (latijnse naam weet ik niet meer). dit reageerd op water, dus het wassen met betadine of imaverol verergerde het. . het ziet eruit als schurft, beetje kalig, en soms wat korstjes, ik kan er niets tegen doen, alleen goed droog houden. misschien heeft jou paardje dit ook? (het heeft namelijk niets te maken met mijten.. het jeukt niet, het ziet er alleen raar uit, wel kan er een ontsteking naar binnen slaan, let hier op. je kan het behandelen met antibiotica, maar wat de DA daarover zei: je kan het nu wel gaan behandelen, maar ik kan haast met zekerheid zeggen dat het over een paar maanden weer terug is, het heeft dus geen zin.)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:14

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:02

Haaj!

Ik weet presies wat je bedoeld.. wij hadden een veulentje die van het een op het andere momend van der hoefjes tot boven op der rug onder de schurft stond! het was zoo hardnekkig dat we er nu al een klein jaartje zoet mee zijn.. wij hebben een of ander chemisch goedje waarmee we der moeten wassen.. ze ligt dan 3 dagen helemaal open, is net rauwe biefstuk maar het werkt wel geweldig! Verder houden we der huid vettig..

We weten niet wat de oorzaak is.. ze staat met nog een ander veulen in de stal snachts (van de winter dan) en met een hele groep paarden op de wei, geen 1 ander paard heeft het gehad terwijl het wel besmettelijk zou zijn.. wij dachten dat het misschien een soort van over gevoelige of alergische reactie zou zijn van het (gerste)stro..

op utrecht komen ze er cker wel achter wat er is.. gewoon hoop houden en doen wat je kan!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 22:17

Hier heb ik een foto om een idee te geven van zijn plekken. Onderaan zie je stippen en dat zijn beginnende nieuwe plekken Verward Huilen

Afbeelding

Met deze plekken zijn al zijn benen al helemaal kaal geweest en het ging zo mooi weg....

Trouwens normaal zitten er allemaal schilfers op maar had zijn benen afgespoeld.