hoe snel komen de kalchten van een wormbesmetting...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:03

eerder heb ik een bericht geschreven over dat mijn pony een harde onrustige buik had....Nu ben ik er achter gekomen dat ik hem op een weilandje had gezet waar veel wormen waren (stom Frusty ). Maar de zelfde avond had hij dus last van zijn buik...kan het dat ie dan al last heeft gehad van de wormen??

Ik heb ze vandaag meteen ontwormd natuurlijk en ze gaan over een paar dagen op een schoon stuk grond...( om verdere besmetting te vorkomen)

wie weet of dit zo snel kan??

bedankt groetjes!

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:34

Ik weet niet hoelang hij op het land gestaan heeft en of hij vaak op een weiland staat, maar je paard kan ook last hebben van het gras. Te veel te snel gegeten of als het gras nat was en hij is dat niet gewend. Kan allemaal een koliekachtige reactie geven.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:36

ja, dat kan volgens mij wel.
het kan ook zijn dat het een reactie is door het gras. ik bedoel, was dit de eerste dag in het weiland of de eerste dag in dat bepaalde weiland? als het uberhaupt de eerste weidedag was kan het ook door de verandering van hoeveelheid en samenstelling van voedsel komen.
maar volgens mij kunnen klachten van wormbesmetting snel optreden. ik merkte bij mijn pony een keer dat ze wormen had ook doordat ze lusteloos was en buik rommelde. pas een aantal dagen later vond ik ze ook in de mest terug. denk dat toen ik het merkte ze ze ook pas net heeft gehad.
als de wormkuur niet helpt en het wordt niet beter, kan je het beste even langs de dierenarts gaan.
liefs,
yasmeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:47

hij staat op een stukje kaal land en mag 3 tot 4x per week een paar uurtjes op een gras wei (net als mijn andere pony)Maar ik had ze nu op een stukje gezet wat besmet was met wormen (door oude mest).

Ze hebben er ongeveer 3 uurtjes gelopen. rydar had neregens lats van alleen skipper...

groetjes!