Rhino-prik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Rhino-prik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 22:20

Hoi,

Ik ga op vakantie met mn paard, maar die mensen waar ie dan komt te staan willen perse dat hij een prik tegen rhino krijgt.

Hoeveel weken voordat ik weg ga moet hij dan zo'n prik krijgen?

De groetjes!!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:19

Volgens mij was het zo:
Een prik geven, na een maand nog een keer een prik geven, en dan is het goed...

Dacht ik zo ten minste...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:29

Pas op met de rhino prik. Bij ons op stal heeft er een twee weken geleden een rhino prik gehad en de volgende dag had hij verlammingsverschijnselen aan zijn achterbenen. Zelfs de dierenarts was er mee eens dat het van de rhino kwam. Mijn vorige paard heeft er een chronisch longprobleem aan over gehouden. Van een kennis is die overleden na de rhino prik. Van een andere stalgenoot werd deels door verlamming en longproblemen een cornage probleem aan overgehouden met operatie. Ent niet zomaar omdat iemand anders het wil. Overweg goed de risico's en overleg die met je veearts. Als hij zegt dat er geen risico's zijn spreek dan af dat je alle vervolg schade op HEM gaat verhalen. Mij heeft het mijn paard gekost, en hij was niet de eerste en helaas niet de laatste.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:05

Bij ons nog nooit geen bijwerkingen gezien, niet bij eigen paarden, niet bij anderen en er worden bij ons per jaar iets meer dan 30 rhino vaccins gebruikt.
Er komt owv de merries ook geen enkel paard binnen dat niet gevaccineerd is.
2 keer met 4-6 weken ertussen en na het laatse een weekje wachten voor je je paard daar aanbiedt.