[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pimmetje

Berichten: 201
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Ergens dicht bij paarden....

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:52

Mijn paard schuurt nogal veel met haar staart. Op advies van de da ben ik Dermalgin gaan gebruiken. Dat helpt erg goed, alleen als ik het een dag niet smeer, is het weer helemaal mis. Volgens de da mag ik dit spul niet blijven gebruiken omdat het de huid week maakt, waardoor schimmels en infecties weer een kans krijgen. Hij denkt dat het zomereczeem is en dat ze een vliegendeken moet hebben. Maar het is midden in de winter en ze heeft nu een dikke winterdeken op, waardoor de paar muggetjes die er zijn toch voor een groot deel zouden moeten tegenhouden. Wat denken jullie?????

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:15

liannes schreef:
www.napro.nl

het is echt goed, het zuivert het bloed

bedoel je het voer voor paarden?

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:03

Heeft iemand ervaring met een Homeopaat?? Je hoort namelijk steeds meer dat het met de stofwisseling, nieren of lever te maken heeft. Ik wil misschien mijn paard laten doormeten door een Homeopaat. Misschien Gerrit Zomer, als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het graag!

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:03

Ik zou de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen...2 zomers lopen kwakkelen, in oktober begonnen met novelcure, als het goed is zijn we er dan vanaf.
Dat is toch veel beter dan je paard laten stikken van de hitte onder zo'n verschrikkelijke deken, en maar crèmes blijven testen......

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:42

Ik had van iemand gehoord dat het goed is om in de zomer, Klaar alleen 's nachts buiten te zetten en overdag op stal.

Omdat er 's nachts geen mugjes zijn en de zon niet schijnt. Bij Klaar komt het ook deels door de zon..
Iemand ervaring mee?

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:42

Ik heb ook een pony met zomereczeem en daar gebruik ik altijd babyolie voor om de huid vet te houden. Jammer genoeg worden de manen daar wel onwijs smerig van dus was ik ze dan ook nog 1 x per week met teershampoo van de Boerenbond/Welkoop, dat helpt ook best goed tegen de eczeem.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:44

VanillaQueen schreef:
Ik zou de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen...2 zomers lopen kwakkelen, in oktober begonnen met novelcure, als het goed is zijn we er dan vanaf.
Dat is toch veel beter dan je paard laten stikken van de hitte onder zo'n verschrikkelijke deken, en maar crèmes blijven testen......

Ik hoop het voor je, hou ons maar op de hoogte!

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:46

Steffie89 schreef:
Ik had van iemand gehoord dat het goed is om in de zomer, Klaar alleen 's nachts buiten te zetten en overdag op stal.

Omdat er 's nachts geen mugjes zijn en de zon niet schijnt. Bij Klaar komt het ook deels door de zon..
Iemand ervaring mee?

Hou er dan wel rekening mee dat je haar laat op de avond pas buiten kunt zetten en voor de zon gaat opkomen weer binnen moet zetten (dus heel vroeg ) want de mugjes zijn actief in de uren rond zonsondergang en zonsopkomst. Na 9 uur naar buiten en om 16.00 uur weer binnen is nog beter!

fourth
Berichten: 1904
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:17

Josefien schreef:
VanillaQueen schreef:
Ik zou de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen...2 zomers lopen kwakkelen, in oktober begonnen met novelcure, als het goed is zijn we er dan vanaf.
Dat is toch veel beter dan je paard laten stikken van de hitte onder zo'n verschrikkelijke deken, en maar crèmes blijven testen......

Ik hoop het voor je, hou ons maar op de hoogte!


Het ziet er wel naar uit Ze is tussendoor nog een keer getest en haar bloed zag er al zooo veel beter uit............
www.novelcure.nl , voor de geinteresseerden.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:24

Hmm, ik hoor namelijk veel verschillende dingen Josien. Zelf denk ik dat het ook te maken heeft met de zon. Klaar reageert daar namelijk nogal fel op.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:32

Als je paard een zonne allergie heeft (volgens mij heeft de pony Applause van Ellepel op Bokt dit ook) dan is natuurlijk 's nachts binnenzetten een goede optie.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:23

Ik heb ervaring met een homeopaat. Paard is ervan verlost. Eerst spoot hij een middeltje int het bloed (mix van kruiden) om het bloed te ontgiften. Hierdoor verergert het eerst maar daarna stopt het. Ook moest het paard een kuur volgen van een kruidenmiddel met veel goudsbloem enzo in. Maar het belangrijkste was, de wei veel kaler houden. Teveel mensen bemesten weien, wat eigenlijk niet goed is, veel te veel eiwitten. En daarboven minder krachtvoer en meer takken, hooi en ruwere materialen. Die mugjes kunnen het veregeren, maar zijn meestal niet de grote oorzaak.

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:23

Josefien schreef:
Als je paard een zonne allergie heeft (volgens mij heeft de pony Applause van Ellepel op Bokt dit ook) dan is natuurlijk 's nachts binnenzetten een goede optie.


's Nachts buiten zetten bedoel je , werkte bij mijn pony heel erg goed.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:15

Jaa, dat dacht ik ook al. Er moet natuurlijk staan 's nachts buiten zetten.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:23

VanillaQueen schreef:
Ik zou de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen...2 zomers lopen kwakkelen, in oktober begonnen met novelcure, als het goed is zijn we er dan vanaf.
Dat is toch veel beter dan je paard laten stikken van de hitte onder zo'n verschrikkelijke deken, en maar crèmes blijven testen......



Nou ik bid voor je dat het werkt... Maar onze Raya heeft al 6 kuren gehad van Taal en we zijn terug bij af. De bloedtesten waren ook allemaal goed, maar verder geen resultaat.
Verder zijn er nog 2 paarden bij ons op stal behandeld, de paarden komen er wel gezonder uit te zien, maar stoppen met schuren ho maar.

Ik ken veel meer gevallen van Taal dat het niet goed heeft gewerkt.....
Maar uiteraart hoop ik voor jou een ander resultaat.

Wel ben ik er van overtuigt dat het verhaal van Taal klopt, dat SEME veroorzaakt wordt van binnenuit. En dat het versterkt wordt door zonlicht en omgevingsinvloeden....
[/quote]

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:33

hmm ik vind het zo moeilijk! Ik wil zooo graag mijn paard ervan af helpen. Heb gisteren een mail gestuurd naar Gerrit Zomer die komt misschien langs. Ik ben wel een beetje huiverig voor dat soort mensen net zoals Leen Taal. Ik kan ook nergens reacties over G. Zomer vinden dus ik ben nog aan het nadenken of ik hem laat komen. In ieder geval wil ik het 1x proberen....straks helpt het wel?
Hij is in ieder geval niet zoooo duur als Eric Laarakkers. Ik heb gebeld naar hem en een onderzoek kost sowieso 130,- Euro en dan moet je nog medicijnen hebben en een vervolgonderzoek! Dus als hij volgende week komt dan zal ik het wel even vertellen hier!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:56

Duur zijn ze vaak allemaal. En helpen kunnen ze NIET.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:56

Niet? hoe weet je dat zo zeker?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:03

Ach, heb voor allerlei wissewasjes al mensen gehad bij mijn paarden.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:05

@ Topaas: wat doet die Gerrit Zomer dan? Medicijnen, bloedonderzoek of wat? Vertel het me

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:01

Hallo Allemaal,

Ik heb een ijslander met licht zomer eczeem en na 1 jaar aankijken(had hem net gekocht en wilde weten of hij in een totaal ander leefgebied ook jeuk kreeg)toch besloten om iig een halsdeken aan te schaffen.
Ik ben aan het begin van vorig jaar aan de Ökazon gegaan,eerst samen geprobeerd want goeiekoop ist nie .Ik moet zeggen dat ik die deken vorig jaar niet heb gebruikt!!
Dikke bos manen en mooie volle staart dus dit jaar ga ik er weer voor
Ik hoop dat het weer net zo werkt als afgelopen jaar en de shampoo heb ik niet eens gebruikt.Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes,Tinky12

Montebello
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:36

KoKoKanel schreef:


Ik heb dit middel laatst besteld via hun website, op aanraden van een vriendin van mij. Ik was namelijk helemaal ten einde raad; ik loop al jaren stad en land af voor een goed werkend middel tegen schuren en zomerexceem. Ik heb al een tijd niks meer gekocht omdat ik het allemaal niet meer geloofde. Maar omdat ik Hippolie getipt kreeg door een vriendin heb ik het toch nog maar eens geprobeerd.

Ik heb het middel op een paard en een pony getest (wel te verstaan een Shetland en een Friesch)
Na 3 weken behandelen hielden ze beide op met schuren en de vacht hersteld zich nu goed!! De eerste week gebruikte ik het middel 2x per dag en de laatste 2 weken 1x per dag. Nu 2 weken verder gebruik het middel nog als verzorgingslotion, waardoor de paarden lekker in hun vel zitten. Ik ga in ieder geval dadelijk weer een paar nieuwe flesje Hippolie via hun site bestellen, aangezien ik nog meer paarden met het probleem heb.

Het klinkt misshcien een beetje te mooi om waar te zijn; maar volgens mij komt er dankzij het nieuwe product Hippolie een einde aan alle schuurproblemen en zomerexceem.

Maar goed, zijn er nog meer mensen die ook zo'n goede ervaringn met dit product hebben? Zo ja dan hoor ik dat graag.. Zo, niet ik kan u dan alleen maar aanbevelen het te proberen!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:56

Hoe word het product gebruikt? Door het voer of in de manen?

KoKoKanel
Berichten: 93
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:37

Ik ben ook zo tevreden over het product! Wat leuk dat er meer mensen zijn die het middel gebruiken en zo enthousiast erover zijn!!! (Bijv. Montebello)

Het middel (Hippolie) moet aangebracht worden op de huid van manenkam en staartwortel. Het flesje heeft een pipetje zodat het makkelijk op te brengen is.

Ik het de site op het forum van bokt neergezet omdat ik vind dat meer mensen gebaat moeten worden met zo'n fijn goedwerkend en vriendelijk middel.

vrijdag
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: vinkeveen/malaga

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:27

hallo allemaal!

Ik heb een middel dat ayava cream heet ik heb er eerder over geschreven het is een soort teerzlf maar dan voor de huid.
Dit product koop ik Spanje want daar staan mijn paarden maar nu wilde ik het de vorige keer kopen en was het er niet meer ik ben zelf al aan het zoeken geweest als ik iets op internet er over kon vinden maar helaas.

Nu zou ik graag weten of er iemand is die hier eerder van heeft gehoord en weet waar je het kan krijgen.
Mensen met enrstige huideczeem krijgen het van de huisarts voorgeschreven.