Volgtopic: Gat bij de elleboog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:50

Ania schreef:
Ik volg vooral het advies van de dierenarts, deze is nauw betrokken.
Ik waardeer alle tips overigens wel.

Ja tuurlijk, ik zou ook de dierenarts volgen uiteraard, maar het kan handig zijn om bepaalde dingen soms eens in vraag te stellen of te opperen, wie weet komen er zo nieuwe inzichten boven.

Ik vind het er niet slecht uit zien hoor!

Ania

Re: Volgtopic: Gat bij de elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 19:08

Helaas, nog steeds hoge ontstekingswaarden. Moet alweer medicatie ophalen en nog eens 5 dagen toedienen. Maandag gaan we opnieuw testen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:13

Jeetje het zit je niet mee

De wond ziet er wel beter uit

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:24

Zit er niet nog iets in de wond, wat er nog niet uit is gekomen, waardoor de ontstekingswaarden zo hoog blijven. Vind de wond er zelf wel goed uit zien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:42

Als het op een paal was kan er idd makkelijk een splinter hout in achterblijven. Wellicht is dat met een echo oid te zien?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-26 12:25

Goeie Duhelo. Maandag is de DA er weer, ik zal inderdaad eens vragen of we een echo oid kunnen maken, de eerste DA zei dat als er iets in de wond zit het er zelf uit moet komen. De andere DA vind ik iets toegewijder, misschien heeft hij een idee.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 12:46

Mijn merrie had precies zo een gat op haar boeg. Ze was tegen een afgebroken tak van een omgevallen boom aangerend. Dit is echt redelijk snel en makkelijk geheeld. Ik spoot er dagelijks asserderm op toen het nog zo een diep gat was. Toen het gat zich echt had gevuld en de huid nog moest herstellen ben ik met honingzalf gaan smeren.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 13:03

Wat een nare wond. Zelf geen ervaring met zulke grote en diepe wonden. Mijn oudste paard kwam alleen een keer uit het land een onderhuidse wond. Had vermoedelijk gerold op een plek waar een verloren hoefijzer lag.
Herinner mij nog wel dat Bokker Nouvel een hele lange tijd geleden een merrie had die op een paal terecht was gekomen wat een hele nare verwonding had veroorzaakt. Volgens mij heeft ze nog niet in dit topic gereageerd, maar mogelijk kan je haar benaderen voor ervaringen met het herstel daarvan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 13:39

DDDara schreef:
Mijn merrie had precies zo een gat op haar boeg. Ze was tegen een afgebroken tak van een omgevallen boom aangerend. Dit is echt redelijk snel en makkelijk geheeld. Ik spoot er dagelijks asserderm op toen het nog zo een diep gat was. Toen het gat zich echt had gevuld en de huid nog moest herstellen ben ik met honingzalf gaan smeren.

Acederm bedoel je denk ik.

@TS, wat een nare wond. De genezing ziet er wel goed uit. Ik denk dat laseren een goede keuze is geweest.

Zelf heb ik met honingzalf ook hele goede resultaten gezien.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 16:47

Vandaag weer de DA over de vloer, hij was erg positief over het herstel. Ook over het laseren.
De wond is niet meer zo diep (van 20 cm naar ongeveer 2-3 cm) en hij blijft mooi zuiver herstellen, ik zie nu al dat het helaas een litteken wordt want aan een rand komen geen haren meer.
Ook het bloedwerk was weer goed, dus vanavond krijgt hij zijn laatste antibiotica.
ik mag van de DA ook gaan smeren met de honingzalf of de honingzilverspray, zolang ik het maar niet in de "diepte" van de wond smeer.

Ik ga even wat foto's vanaf mijn telefoon uploaden voor de voortgang foto's.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 16:59

Jeetje, 2 a 3 cm??? Dat is echt bizar snel!

Heb je enige idee hoe snel het weefsel dan ook weer stevig zal zijn? Dat zal wel een stuk langer duren vermoed ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 17:28

Derm10, ik zweer erbij... Hier ook fikse littekens zonder haar...na smeren kwam er weer haar.. en we blijven het elke x gebruiken als er weer wat is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 20:44

Jolliegirl schreef:
Derm10, ik zweer erbij... Hier ook fikse littekens zonder haar...na smeren kwam er weer haar.. en we blijven het elke x gebruiken als er weer wat is.

Waar koop je dat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 20:48

FriesWytske schreef:
Jolliegirl schreef:

Waar koop je dat?

Google genoeg linkjes haha

Geneest snel ts! Fijn!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 23:34

Ania schreef:
Vandaag weer de DA over de vloer, hij was erg positief over het herstel. Ook over het laseren.
De wond is niet meer zo diep (van 20 cm naar ongeveer 2-3 cm) en hij blijft mooi zuiver herstellen, ik zie nu al dat het helaas een litteken wordt want aan een rand komen geen haren meer.
Ook het bloedwerk was weer goed, dus vanavond krijgt hij zijn laatste antibiotica.
ik mag van de DA ook gaan smeren met de honingzalf of de honingzilverspray, zolang ik het maar niet in de "diepte" van de wond smeer.

Ik ga even wat foto's vanaf mijn telefoon uploaden voor de voortgang foto's.

Mooi! Ik had wel verwacht dat het zo snel zou gaan. Die haren komen echt. Ik zou van het geld van de honingzalf lekker een zak wortelen kopen voor je paard want het is echt niet nodig.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-26 13:30

Oké snelle update want mijn update was zo lang dat ik het2x opnieuw moest typen omdat het steeds verdwijnt als ik de telefoon even wegleg.

Spoiler:
Voor het schoonmaken en laseren, vrijdagavond
Afbeelding

Zaterdag na het laseren de avond ervoor
Afbeelding

Zondag
Afbeelding

Maandag (gisteren) na het laseren (zondagavond )
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 13:57

Wow, dat gaat zo te zien heel goed.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 14:06

Jeetje dat is goed aan het genezen ja

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 14:18

Wouw, in nog geen twee weken tijd! Wat fijn dat het zo snel geneest. Hopelijk neemt het ook wat van je zorgen weg.kan me voorstellen dat je bij het ontdekken je helemaal suf dit-komt-nooit-meer-goed geschrokken bent :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 15:15

Ik stuit nu pas op dit topic, in 1 ruk al je posts gelezen TS.

Heftige wond maar wat gaat het goed, te beoordelen aan de laatste foto's. Hopelijk zet de genezing zo goed door!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 16:12

Dit gaat snel joch!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 16:53

Kan het komen omdat paard zo gezond is?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 19:44

Ezellover25 schreef:
Kan het komen omdat paard zo gezond is?

Het komt omdat laserlicht de ATP produktie optimaliseert waardoor de celpomp optimaal aangaat. Dan krijg je optimaal rode bloedlichaampjes in de cel en die zijn het transportmiddel voor zuurstof en zuurstof heb je nodig voor…herstel. Het proces is iets ingewikkelder dan ik het nu beschrijf en je noemt het photobiomodulation. Dat is een wetenschappelijk bewezen principe en zorgt ervoor dat herstel ongeveer 3 keer zo snel gaat dan normaal.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 00:03

Gaat heel goed zeg! Super.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-26 21:20

Ladies and gentlemen: :D
Een foto vandaag want die zegt alles:

Spoiler:
Afbeelding