Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mars schreef:Ik denk wel dat TS het beste dierenarts advies volgt ipv allerlei smeersels van bokt in de wond te gaan stoppen. Is vast goed bedoeld maar misschien niet heel handig.
Ania schreef:Laseren staat op de planning. Ik heb iemand die 3x per week komt om te laseren.
Ania schreef:Hij is vandaag voor de eerste keer gelaserd met een sterke chirurgische laser. En wordt nu om de dag gedaan.
Hij heeft voor de tweede dag ook geen koorts meer. In de avond heeft ie wel 37.6 graden maar dat is volgens de DA niet zorgelijk, omdat hij ‘s ochtends op 37.3 zit.
Vandaag liep hij in stap ook bijna niet meer kreupel.
Er blijft wel wat gelige rommel uit de wond komen, maar wij blijven hem netjes spoelen en schoonmaken
Al met al best wel positief zeker als je bekijkt dat we pas vijf dagen verder zijn. Hopelijk komt morgen het pakketje van Agradi binnen met de Zilver honingspray en de vetramil, maar de dierenarts geeft aan even te wachten totdat de wond enigszins dicht is voordat ik het met van alles en nog wat ga smeren en sprayen. Zeker omdat er nu nog geen vliegen zijn.
Ania schreef:janderegelaa schreef:Daar komt met laser nieuwe huid. Geen zorgen.
Ben benieuwd. Hij wordt nu om de dag gelaserd. We nemen meteen mijn merrie mee omdat zij een oude bult/litteken op haar heup heeft, kijken of we dat ook wat kunnen ondersteunen nog.
Ania schreef:janderegelaa schreef:Daar komt met laser nieuwe huid. Geen zorgen.
Ben benieuwd. Hij wordt nu om de dag gelaserd. We nemen meteen mijn merrie mee omdat zij een oude bult/litteken op haar heup heeft, kijken of we dat ook wat kunnen ondersteunen nog.
Mars schreef:Ik ben helemaal niet bekend hiermee, wat doet laser precies voor de wond? Mooi dat je al zo snel verschil ziet!
janderegelaa schreef:Ania schreef:Hij had gisteravond 37,8 en er kwam allerlei rommel mee uit de wond, vanmiddag komt de DA weer. Gaan we ook bloed afnemen
37,8 is normaal. Die wond zou ik spoelen. Dat kun je zelf.