Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zebrastreep schreef:Mijn oudje met artrose heeft dit nu ook een aantal jaar. Altijd bij het aandraven begint ze te hoesten. Ze wil dan vaak ook even stappen. In mensen termen klinkt het alsof ze zich verslikt. Verder hoor ik haar nooit hoesten dus heb er nog nooit onderzoek naar laten doen. We rijden ook niet zo vaak meer dus de inspanning is minimaal. In de wei kan het voorkomen als ze een sprintje trekt. Maar dit is maar zelden omdat ze hier eigenlijk geen zin aan heeft. Als de kudde uit hun plaat gaat doet ze of even kort mee maar meestal blijft ze staan kijken.
Gizeppie schreef:Bedankt voor al jullie berichten en het meedenken. Ik heb een afspraak bij de dierenarts gemaakt om hem te onderzoeken. Ik heb het vermoeden dat hij opnieuw ingespoten moet worden in het SI en daarom nu gigantisch aan het compenseren is wat weer andere klachten veroorzaakt. Ik weet bijna zeker dat het hoesten komt door de druk van de ruiter, maar toch wil ik graag zijn longen laten nakijken (door een scopie) om het volledig uit te sluiten. Gister heb ik hem aan de lijn gehad en dan hoest hij niet.
c_alsemgeest schreef:Gizeppie schreef:Bedankt voor al jullie berichten en het meedenken. Ik heb een afspraak bij de dierenarts gemaakt om hem te onderzoeken. Ik heb het vermoeden dat hij opnieuw ingespoten moet worden in het SI en daarom nu gigantisch aan het compenseren is wat weer andere klachten veroorzaakt. Ik weet bijna zeker dat het hoesten komt door de druk van de ruiter, maar toch wil ik graag zijn longen laten nakijken (door een scopie) om het volledig uit te sluiten. Gister heb ik hem aan de lijn gehad en dan hoest hij niet.
Laat dan ook even verder kijken naar de rug (onderrug) een aantal klinieken zijn nu wat verder en zien SI problemen vaak als bijkomst probleem van compensatie lage rugpijn. Sluiten dat ook uit of zetten een extra blok bij inspuiten in dat gebied.