Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Solarwind schreef:Even pure nieuwsgierigheid: heeft één van jullie positieve ervaringen met Maag Balans (kruidenmix) van Horseflex?
lina1998 schreef:Mijn paard heeft ook altijd hooi en krijgt het in de ochtend vroeg inderdaad. Zijn graad 4 maagzweren bovenin de maag en milder maagzweren onder in de maag waren na 4 weken behandeling weg (controle scopie).
Helaas zijn ze nu in graad 2 terug dus gaan we weer 4 weken behandelen.
Lasso123 schreef:lina1998 schreef:Mijn paard heeft ook altijd hooi en krijgt het in de ochtend vroeg inderdaad. Zijn graad 4 maagzweren bovenin de maag en milder maagzweren onder in de maag waren na 4 weken behandeling weg (controle scopie).
Helaas zijn ze nu in graad 2 terug dus gaan we weer 4 weken behandelen.
Vervelend dat ze weer terug zijn! Heb je enig idee waar ze door komen?
rinka schreef:Ik kom me hier helaas ook melden en meteen met een vraag
Vandaag een scopie gehad en ja hoor, maagzweren
Graad 2-3
Boven en onderin
Voor beide medicatie gehad.
Alleen moet de omaprezol smorgens op lege maag
Tja, de mijne staat op 24/7 hooi dus eigenlijk nooit een lege maag
Volgens de veearts eten ze aan het einde vd nacht niet of weinig dus smorgens de omaprezol geven.
Hoe doen jullie dat?
Citaat:Dat is helaas nog wel een puzzel, mijn paard heeft ook IBD wordt daarvoor nu al ruim 11 weken behandeld. De vraag is dus op dit moment of die behandeling niet aanslaat en dat de veroorzaker is of dat er nog een probleem speelt, maar wat dan?
Voor nu is het wachten op de uitslagen van de darmbiopten die zijn afgenomen die kunnen dan een op één worden vergeleken met de uitslag van de darmbiopten van eind november. Afhankelijk daarvan gaan we of een ander medicijn geven voor de IBD of nogmaals naar de kliniek om hem met een team van artsen weer helemaal na te lopen. Helaas echt een moeilijke casus inmiddels.
Setteli schreef:Vanmorgen de eerste spuit erin. Ging nog niet heel makkelijk. Pasta komt er heel gauw uit, veel sneller dan bij een wormkuur. Dat is even wennen. Pasta was er bijna naast gegaan.
Hopelijk morgen wat beter.
en alles ging erin.
. Maar ik doe meestal eerst mijn vinger in de mondhoek en dan de spuit erin. Dan gaat het wel redelijk.