Voeding volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 21:29

haha1995 schreef:
Ik bedoelde ook met goed gevoerd...De juiste voeding gevonden..
Zelf kwam ik met puzzelen er achter dat mijn ppid-er bv echt extra lucerne nodig had...niet veel maar wel meer dan er in de gewone voeding zat.
Ik heb veel oude paarden staan ....en de al in one soup is waar de meeste het heel goed op doen ...aangevuld met vol op hooi.

Die all in one soup is geweldig en ze vinden het enorm lekker ook. Met teveel luzerne moet ik oppassen. Wij merken als we teveel luzerne voeren ze zenuwachtiger is. Minder luzerne en ze is rustiger. Kan een idee zijn van ons maar sinds we minder of geen luzerne geven heeft ze minder stress of minder zenuwachtiger. Ze blijft een volbloed die zenuwachtig is maar minder luzerne werkt toch voor ons

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 10:09

Blijft altijd een topic met veel meningen.

Hier in de winter:

3/4 schep coolstance copra (gaat flink water bij want het zet uit)
3/4 schep esparcettebrok metazoa
1/2 schep luzernebrok metazoa
balancer van metazoa
1/4 schep zemelen

Hier tesamen met een goede deken, heb ik nu m'n volbloed goed mee op gewicht. Maar wel elke dag dus naar stal om deze emmer te vullen, gaat nog flink water bij dus hij is altijd wel driekwartier aan het eten. Hij is 1.70m, +=620 kilo

Hij staat vanwege plaatwerk in mijn enkel niet hoog in training (2x p wk grondwerk, 1x p wk longe). 24/7, het is wel een paard dat in de kudde ook het meeste rondrent/actief is. Hij loopt geen endurance, heb hem liever rustig dan heet. Het is de eerste die aan de kletter gaat als er eens een aanhanger langs rijdt, maagzweer gevoelig en artrose. Dus voer hem heel bewust.