Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_As schreef:Sorry, helemaal over heen gelezen. Hij maakt geen proppen van zijn hooi?
Hoe is de kwaliteit van het hooi?
Staat hij met vriendjes?
Hoe vaak en hoe veel uur loopt hij per week?
En wat krijgt hij precies aan krachtvoer?
Tinkerflin schreef:Wildgirl schreef:Heb je hem laten checken op maagzweren?
Nee nog niet, dat zit wel in mijn hoofd
Wildgirl schreef:Heb je hem laten checken op maagzweren?
Tinkerflin schreef:Wie weet raad?
Mijn pony kwakkelt al sinds afgelopen december..
Heeft van oktober 2024 - februari 2025 in een kleine kudde gestaan, kreeg daar wisselende hoeveelheden voordroog in combinatie met vitamine brok en lijnzaad. Is in die periode erg afgevallen. Zijn gebit is in november 2024 gecheckt, had toen een flinke haak van een ruime centimeter.
Is in februari 2025 naar binnen op stal gegaan met onbeperkt voordroog en kwam overdag buiten. Kreeg toen senioren voer en is daarmee iets aangekomen. In februari is er een bloedonderzoek gedaan, hier kwamen iets verlaagde lever & nier waarde uit en een eiwit te kort. Beide, volgens de da, niet zorgwekkend en op te lossen met het voeren van meer eiwit. Hij is toen ook op cushing getest maar dit was negatief.
In mei 2025 is hij verhuisd naar zijn huidige stalling. Hier staat hij in een stal met redelijke uitloop en onbeperkt onverpakt hooi in combinatie met een redelijke hoeveelheid krachtvoer (muesli, vitamine brok en slobber). Hij is in de afgelopen periode redelijk wat aangekomen.
De afgelopen weken is hij weer minder goed gaan eten, eet vrij weinig hooi en laat ook steeds vaker een deel van zijn krachtvoer staan (is heel kieskeurig en laat steeds de brokjes uit zijn muesli staan).
Hij loopt voor de wagen en heeft de afgelopen periode zijn conditie flink opgebouwd, hij loopt lekker en lijkt het voor de wagen onwijs naar zijn zin te hebben. In zijn doen en laten is het een vrolijke pony! Zijn leeftijd is onbekend wegens een vervalsing in zijn paspoort maar wordt geschat op 13 jaar. In 2024 is hij vooral doorverkocht en heeft hij minimaal 5 (inclusief mij) eigenaren gehad.
Nu hij weer meer van zijn ruw en krachtvoer laat staan begin ik me toch weer wat zorgen te maken, wat raden jullie aan?