Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:52

MightyJoe schreef:
Het is absoluut niet minder troep :D
Het is niet echt zalf substantie, dus het druipt soms wat. Ik had een jas die ik ervoor gebruikte want ik zat er altijd onder. Paard ook :+

Nee dat lijkt me ook niet. Ik gebruik nog steeds kurkuma/vaseline mengsel als ik rare bultjes bij mijn honden tegen kom. Is goed smeerbaar omdat het een zalf wordt. Ik doe er dan vaak ook nog wat honingzalf bij. Sarcoiden bij mijn paard heb ik nooit meer terug gehad.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 15:16

@babootje was dat bij je paard ook na behandeling met de zelf gemaakte kurkuma zalf? Ik kwam ook een andere zal tegen, virex van Hilton Herbs, die specifiek ook voor goedaardige gezwellen gebruikt kan worden. Ik wil vooral niets dat brandt of pijnlijk is

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 18:11

Heleennn schreef:
@babootje was dat bij je paard ook na behandeling met de zelf gemaakte kurkuma zalf? Ik kwam ook een andere zal tegen, virex van Hilton Herbs, die specifiek ook voor goedaardige gezwellen gebruikt kan worden. Ik wil vooral niets dat brandt of pijnlijk is

De Virex crème heb ik bij mijn paard gebruikt samen met Kurasyn. Werkte super. Je zit zelf niet onder, je hoeft ook niet meteen je handen te wassen en het is totaal niet pijnlijk voor het paard.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 13:48

Hoi iedereen, even dit topic wat afstoffen. Dank jullie wel voor jullie ervaringen, jullie hebben me geïnspireerd.

Mijn ruin heeft al enkele jaren een sarcoid in z’n keel. Het begon als een klein plekje, maar is me nu toch wel wat te groot geworden. Nu er ook een uitstulping is bijgekomen, heb ik toch maar beslist om “iets” te doen.

Doorheen de jaren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vandaag begonnen met smeren en een derde van een koffielepel kurkuma + zwarte peper door z’n voer te geven (om zo op te bouwen tot een volledige koffielepel, 2x/dag). Ik wil ook nog lijnzaadolie toevoegen, die is besteld.

Om te smeren heb ik kurkuma door sudocrem gemengd en in een reisflacon gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Het voelt als trial and error, ik hoop dat in het mezelf kan vergeven als het toch op een error uitdraait en de plek alleen maar erger wordt. En waarom kurkuma en geen zalfje van sarcoid cure, Virex oid? Geen idee, ik stel mezelf ook die vraag. Hoe meer ik me inlees, hoe verwarder ik raak.

Duimen jullie mee? Tips zijn altijd welkom!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:22

Even een update na 3 dagen kurkuma smeren (2x/dag) en mengen door het eten:

De foto’s zijn telkens genomen voor de eerste keer smeren die dag. De cijfers zijn de dagen.

Afbeelding

Vanuit een andere hoek zie je de uitstulping en de evolutie hoe deze naar buiten komt beter (helaas niet de scherpste foto’s en geen vergelijkingsfoto’s van de eerste dagen).

Afbeelding

Ik zie dus heel veel gebeuren op erg korte tijd, hopelijk is het het juiste. Paardlief verdraagt het erg goed allemaal, hij lijkt er zelf geen last van te hebben.

Kalea

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:13

Ik volg, de mijne heeft er sinds begin dit jaar eentje op zijn borst. Smeer momenteel aciclovir, ik durf tot hiertoe niet ‘agressiever’ te gaan.