Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
koend schreef:Je doet al zoveel.
(Knoflook ben ik wel geen fan van, wat de reclame ook zegt. Geen enkel paard zal van nature knoflook eten en in grote hoeveelheden is het giftig, schijnt het.)
Ik zou zoveel mogelijk hem binnen houden en tegelijk het voer eens bekijken.
Soms kan veranderen van voer echt verschil maken.
Kidde schreef:Als het echt zomereczeem is, is een vliegendeken helaas niet voldoende en zal je naar een eczeemdeken moeten kijken om te beginnen. Verder blijft het helaas een lastige ziekte hoor!
Sterrebell schreef:Open wonden insmeren met groene klei tegen vliegen en narigheid
Ben ook fan van vetramil met evt groene klei erover.
Helmosan om de aangedane plekken soepel te houden.
Neemolie van puturals is ook huidhersrellend en heeft een afwerende geur voor insecten.
capopjekop schreef:Ik zou eens naar z'n voeding kijken. Mijn pony's scheurden zich ook tot bloedens toe open. Toen ze suiker en zetmeel arm gevoerd werden en van het gras af gingen was het snel over. De dekens konden af. Kun je hem niet een tijdje op de paddock zetten om te zien of je verschil ziet?
Vaarwander schreef:capopjekop schreef:Ik zou eens naar z'n voeding kijken. Mijn pony's scheurden zich ook tot bloedens toe open. Toen ze suiker en zetmeel arm gevoerd werden en van het gras af gingen was het snel over. De dekens konden af. Kun je hem niet een tijdje op de paddock zetten om te zien of je verschil ziet?
Ik heb hem vorige week overgezet naar suiker arme voeding, maar voordat alle oude stofjes uit zijn lichaam zijn ben je natuurlijk wel weer een poosje verder… Helaas hebben wij geen optie voor apart op een paddock