Kies verwijderd, geschrokken van de rekening

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:13

Mijn paard is nu 3 kiezen kwijt, waarvan 1 misvormd was en dus een zorgenkindje.. de andere twee kieswortelontsteking. Ik kan me de kosten van die twee niet meer herinneren maar de laatste die misvormd was zat ik ook net boven de 1000 euro, plus de kosten van 2 bezoeken om botsequesters te verwijderen. Ik baalde toen best even van het bedrag, maar ik ben ook wel weer heel blij dat ze lekker dik verdoofd daar heeft gestaan en ze zo enorm goed voor haar gezorgd hebben.

Het is ook niet anders, ze moesten er gewoon uit, ze had er veel last van.

maaike7979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:48

Mellow schreef:
2 (2023)jaar geleden, 2 kiezen laten trekken op de kliniek plus prop erin 272 euro en ook nog voer mee.
Staand en gesedeerd. Wel dezelfde dag kon ik hem weer mee nemen.
Geen röntgenfoto.

mag ik vragen waar je dit toen hebt gedaan?

Mellow

Re: Kies verwijderd, geschrokken van de rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 05:54

Dierenkliniek Wolvega was dit.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:15

Mellow schreef:
Dierenkliniek Wolvega was dit.

Dan hebben ze mijn rekening met een hark geschreven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 23:05

Ligt ook aan de leeftijd van t paard. Een oudje waarvan er aan d'r kiezen nog amper wortels zitten is er zo uit. Een jonger paard waarvan de kies nog goed vast zit en grotendeels in de kaak zit met een mega wortel duurt lang, en gaat de prijs ook omhoog. Want dat zijn simpelweg super veel man uren om de kies voorzichtig, in 1 geheel, langzaam uit de kaak los te krijgen. Want zelfs met ontstoken wortels zitten ze vaak nog super goed vast.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:58

Tancreda4 schreef:
Ligt ook aan de leeftijd van t paard. Een oudje waarvan er aan d'r kiezen nog amper wortels zitten is er zo uit. Een jonger paard waarvan de kies nog goed vast zit en grotendeels in de kaak zit met een mega wortel duurt lang, en gaat de prijs ook omhoog. Want dat zijn simpelweg super veel man uren om de kies voorzichtig, in 1 geheel, langzaam uit de kaak los te krijgen. Want zelfs met ontstoken wortels zitten ze vaak nog super goed vast.

Mijn paard was inderdaad al ouder.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:06

Dat vermoedde ik al. Mijn paarden hadden nog flinke kiezen en was het eruit halen een lang verhaal en dus een stevig prijskaartje. Ik kwam een oud stalgenoot tegen op de kliniek, die pony was ver in de 20 en moest meerdere kiezen eruit. Die was idd klaar voor onder de 500 euro voor meerdere kiezen. Terwijl 1 kies bij mijn shetlander toch echt boven de 1000 uitkwam (met 3 dagen opname, pijnstilling erbij). Zuur, maar wel begrijpelijk dat verschil

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:06

Zijn die klinieken overgenomen door een keten? Dan gaan de prijzen meestal flink omhoog. Vaak hebben ze daar wel meer apparatuur en behandelingsmogelijkheden. Maar de hier genoemde prijzen vind ik erg hoog, tandarts voor mensen is goedkoper.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:20

Nee dierenkliniek Wolvega is gewoon nog een zelfstandige kliniek.
Daar zit het hem dus niet in.
Het verhaal van Trancreda is dus het plausibelst denk ik.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:27

Voor alleen gebitscontrole ben ik al 180€ kwijt, dus deze prijs vind ik nog niet eens zo gek :P