office schreef:En even helemaal terug naar het begin…hij steigerde behoorlijk hoog.Weet je zeker dat hij van schrik steigerde of steigerde hij toen (al) van (een) pijn(scheut) ? want als het niet in de benen zit vind je daar ook geen oplossing.Waren er eerder geen opvallende dingen als weg lopen voor het zadel, zuur zijn , scheef zijn of hoofdschudden bijvoorbeeld?
Ik zou zo langzamerhand wel klaar zijn met dit paard .Zo veel gedokterd en alsnog niet goed.
Ik zou wat licht werk gaan doen en dan kijken of het minder of erger wordt en als het veel erger wordt is het misschien of beter te herkennen en te behandelen of je laat hem inslapen.
Dat advies van zet hem wat aan het werk en kijk of het over gaat of erger wordt kreeg ik jaren terug zelf van de kliniek bij een paard.Dier was ook licht kreupel en niks gevonden.Is bij ons overgegaan maar zij was niet al twee jaar onregelmatig maar dat was tamelijk acuut.
Overigens hoeft een licht onregelmatig paard niet onbruikbaar te zijn.Gewoon een beetje rekening mee houden met rijden .
Hij steigerde zeker van schrik. Ik beschreef dat kinderen in de bak plotseling met een zweep op de grond zwiepte, net achter hem toen hij langsliep. Daarnaast nog problemen met constant op stenen gelopen dus bleek ook pijnlijke voeten te hebben en maanden erna trap gekregen en breuk griffelbeentje en operatie gehad. Paard heeft dus veel pech en stress gehad. Tussendoor verhuisd van stal waar voor hem de omstandigheden beter zijn. Klaar zijn wij er dus zeker niet mee. Dat wat je verschrijft over licht werk doen, dat is ook wat ik beschrijf wat we nu gaan doen maar dan wel door iemand die weet wat revalidatie inhoudt.