PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 09:33

Ben benieuwd Granoek wat er uit de onderzoeken komt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:22

Ook benieuwd.

Ik ben aan het kijken voor andere suplementen en was geïnteresseerd door de spullen van horse add.
Maar weet iemand of deze misschien failliet oid zijn daar er geen mogelijkheid meer is om contact?
Heb nog voeradvues gehadasr vanaf toen alles uit de lucht

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:37

Tinkermuts schreef:
Ook benieuwd.

Ik ben aan het kijken voor andere suplementen en was geïnteresseerd door de spullen van horse add.
Maar weet iemand of deze misschien failliet oid zijn daar er geen mogelijkheid meer is om contact?
Heb nog voeradvues gehadasr vanaf toen alles uit de lucht

Volgens mij niet ze hebben nu een app
Ik heb daar pas wat besteld en goed aangekomen.
Ik heb daar mangaan vandaan was daar het goedkoopst zonder toevoeging.
Ik shop altijd rond :j

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:39

Sorry had eerst moeten kijken krijg dat ze tijdelijk uit de lucht zijn.
Je kan wel mailen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 14:58

Mail reageren ze niet op en telefoon afgesloten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 17:23

Ze geven in mail aan dat ze er hopelijk volgende week zijn, dan ook weer bereikbaar. Schijnbaar verloopt de verhuizing niet als gepland.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 18:23

Dankjewel, ik heb weer suplementen nodig en ga ze toch maar even ergens anders bestellen, toch nodig.
Maar vind hun wel interessante producten hebben.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:05

Grappig , na ruim week krijg ik nu een mail dat ze offline zijn door verhuizing wat moet vlgs plan gaat.
We wachten af

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:08

Hier ook erg tevreden over de horseadds supplementen en ook de service. Het verbaast me dat je ook nooit verzendkosten hoeft te betalen, waar is dat nog….

Wie van jullie paarden heeft last van struikelen?

Mijn Px ruin heeft hier last van. Hij is nu 5 jaar en ik probeer nu wat langere stukken met hem te rijden ( 6 tot 10 km per rit) en merk dat het struikelen erger word, met name tegen het einde van de rit. Soms struikelt hij zo erg dat we bijna met zn 2 op de grond liggen.

Ik heb de fysio vorige maand al gehad, zadelpasser is geweest, hoefschoenen worden vervangen voor ijzers. Supplementen onveranderd. Hij kampt wel met overgewicht waaraan ik probeer te werken. Ook vertoond hij een rope walk.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:24

Hier ook een px welke regelmatig struikelde onder het zadel. Ook al een keer echt samen door de voorbenen gezakt maar ben toen blijven zitten.
Nu al hele tijd niet gereden, ook door stressgedrag van haar waardoor ik niet zo goed durf.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:46

Oei, vervelend om te horen! Bedoel je met stressgedrag dat zij ook gevaarlijke situaties veroorzaakt?

Ik zit gek genoeg op swerelds chillste 5 jarige. Hij is niet snel onder de indruk en heeft weinig tot geen stress. Alleen dat gestruikel…..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:50

Denk dat vooral ik het probleem ben als ze in de stress schiet. Voor mijn gevoel voor niks, maar ze trekt mij erin mee.

Ik heb het nooit ver laten komen, vaak dus na paar passen rustig stappen weer eraf. Maar dus meer door eigen angst.
Ze meent dan iets te zien, kop hoog, ondernek erop, omdraaien, paar pasjes weg. Geen onoverkomelijke dingen, maar wel oliebol voor een scheiterd zoals ik. :+ het is soms gewoon een dramaqueen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:18

Change03 schreef:
Hier ook erg tevreden over de horseadds supplementen en ook de service. Het verbaast me dat je ook nooit verzendkosten hoeft te betalen, waar is dat nog….

Wie van jullie paarden heeft last van struikelen?

Mijn Px ruin heeft hier last van. Hij is nu 5 jaar en ik probeer nu wat langere stukken met hem te rijden ( 6 tot 10 km per rit) en merk dat het struikelen erger word, met name tegen het einde van de rit. Soms struikelt hij zo erg dat we bijna met zn 2 op de grond liggen.

Ik heb de fysio vorige maand al gehad, zadelpasser is geweest, hoefschoenen worden vervangen voor ijzers. Supplementen onveranderd. Hij kampt wel met overgewicht waaraan ik probeer te werken. Ook vertoond hij een rope walk.

Maar als je merkt dat het bij vermoeidheid erger wordt dan ga je in mijn ogen gewoon te ver? Waarom wil je zo ver gaan dat je met z’n tweeën aan de grond gaat en dan nog verder uitbouwen? In mijn ogen zou je dan al moeten stoppen voor hij de eerste keer gestruikeld is. Hij geeft vast signalen voordat hij begint met struikelen.

Misschien ben ik een te grote miepert maar als ik ook maar enigsinds merk dat mijn paard iets niet kan dan ga ik dat zeker niet meer vragen. Paard is een behoorlijk erg geval van pssm en al 21 dus ergens lijkt het te werken om binnen de fysieke grenzen te blijven.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 19:35

Ik kan er moeilijk een pijl op trekken, de ene x gaat 4 km problematisch, de andere keer gaat 8 km prima. En ja, als ik eenmaal vertrokken ben kan ik niet ineens mijn rit onderbreken. Zal toch terug naar stal moeten :')

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:59

Change03 schreef:
Ik kan er moeilijk een pijl op trekken, de ene x gaat 4 km problematisch, de andere keer gaat 8 km prima. En ja, als ik eenmaal vertrokken ben kan ik niet ineens mijn rit onderbreken. Zal toch terug naar stal moeten :')

Kan ook semi losstaan van pssm. Als hij vanuit pssm issues heeft met kracht en balans kan hij zijn halswervelkolom overbelasten. Misschien even een keer door de dierenarts laten controleren of hij niet kampt met een ontsteking in zijn hals, kan zeker aanwezig zijn als je spreekt over rope walking.
En monitor goed met ijzers, die geven minder informatie door aan de voeten bij elke landing waardoor je paard zijn ondergrond nog moeilijker kan inschatten

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:28

Daar heb ik inderdaad nog niet over nagedacht. Ik kies nu voor een ijzer omdat het paard toontreder staat. De dierenarts adviseerde een ijzer met speciaal beslag. Maar ik hoop dat dit inderdaad niet het struikelen verergerd

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:17

Welke supplementen van horseadds geven jullie?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 06:04

Ik zou de muscle build , powerline, vit e en lijnzaad willen geven maar helaas nog niets bekend over bereikbaarheid

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:32

Tinkermuts schreef:
Ik zou de muscle build , powerline, vit e en lijnzaad willen geven maar helaas nog niets bekend over bereikbaarheid

De webshop van HorseAdds is vorige week weer open gegaan. Je kan gewoon weer bestellen. :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:41

Ok, ik checkte paar dagen geleden en toen was ie nog offline, maar ga weer proberen, thanks

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:42

Ps gefeliciteerd Nikki

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 13:34

Dankjewel! :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:42

Is er een reden dat jullie specifiek voor dat merk kiezen? Sorry ik heb niet alle pagina’s gelezen.

Duurt de uitslag van een PSSM test altijd zo lang trouwens? 23/8 waren we bij de dierenarts…
De gewone bloeduitslag had ik de dag erna.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:01

Horseadds heeft een super breed scala aan producten, betaalbaar, gratis levering, eigenlijk alleen maar lof :j

Ik heb ook veel producten van Horseflex maar als alles op is ga ik overstappen naar Equi-Xcel

Ik heb getest via Generatio en dat duurde dik 10/14 dagen.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 20:54

Change03 schreef:
Horseadds heeft een super breed scala aan producten, betaalbaar, gratis levering, eigenlijk alleen maar lof :j

Ik heb ook veel producten van Horseflex maar als alles op is ga ik overstappen naar Equi-Xcel

Ik heb getest via Generatio en dat duurde dik 10/14 dagen.

Het zijn fijne collega's bij HorseAdds, we werken nog wel eens samen of verwijzen naar elkaar door. Zo heb ik bijvoorbeeld niks in het assortiment voor jeuk, en HA Itch Relief werkt meestal erg goed. Dan is het toch fijn dat je mensen de goede kant op kan helpen.

Dat is leuk om te lezen! Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, trek vooral even aan de bel. :D