Horsie84 schreef:De oude dame kelly van 33. Krijgt pijnstillers erbij. En zij staat al een aan paar jaar op geweekt voer naast hooi/gras wat ze nog at. Dit lukt haar niet heel goed meer. En ze moet het echt wel hebben van het geweekte voer en ruwvoer uit zak zoals agrobs pre alphin senior of hartog senior.
En dan word madame ook nog kieskeurig! Seniores priores hoeft ze niet meer. Pff demente oude paarden kuren?!
Haar gebit word slechter en we zien haar niet meer liggend slapen.
We hebben een camera sinds een paar maand. Em sat is ontzettend prettig. Dan zijn ze goed te monitoren.
Nu met de pijnstillers en droog weer dus droge bodem zien we haar alleen rollen. Waarbij ze wel overeind komt maar niet soepel meer en soms in 2 of 3 keer.
Zo de winter in laten gaan voelt niet fijn.
Lastig hoor. Voor jou kan ik geen antwoord geven. Maar alleen mijn verhaal vertellen.
Met mijn 29 jarige die nog gereden wordt krijgen we soortgelijke problemen. Die konden we nog in bloedvorm houden met mijn geweekte voer. Hij heeft ook altijd een goed eetlust gehad. Maar nu eet hij sinds een week of 2 ook ineens heel wisselend.
Zijn brokken en pulp gemengd laat hij ineens staan. Ik kan en wil niet naar ander voer omdat dat altijd iets gaat zijn met minder voedingswaarde. En ik heel weinig zin heb in allerlei voersoorten te hebben staan die hij dan ook weer laat liggen. En als hij zo doorgaat wordt dat mijn grens.
Ik weet behoorlijk goed hoe ik moet voeren, maar als hij daar niet meer aan mee wil werken wordt dat hem, Ik ga na 29 topfitte jaren niet met een wandelende kapstok lopen pappen en nat houden als het gras echt achteruitgaat in voedingswaarde en ze eens ene dag niet op de wei kunnen van de winter vanwege de modder..
Hij heeft zijn hele leven graag gegeten en veel gehouden van op pad gaan. Als het eten ophoudt(minder wordt), houdt het op pad gaan ook op. En wat blijft er dan over voor hem?
Zijn jaren er voor zijn té goed geweest om nog voor aftakeling te willen gaan.
En daar speelt ook bij mee dat ik gék wordt van dat gemodder. Het gevoel dat ik het niet meer goed kan doen. Ik heb hem nu 27 jaar mega goed kunnen verzorgen. Als dat niet lukt, wordt ik er moedeloos van. En dat mág ook meetellen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ook nog 50% kans inschat dat hij volgende week ineens weer helemaal het mannetje is. Dus dat ik daardoor ook wel 'makkelijk praten' heb. Vanaf een kleni afstandje nog.