Ik heb inmiddels ook wat fijne tips van stalgenootjes ontvangen, omdat ze kaal wordt bij de eerste helft van haar manen. Daarnaast merk ik dat ze ook gekrabd heeft aan haar hals, hoofd en naast de staartaanzet. Wie heeft goeie tips voor ons?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sterrebell schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik ben vandaag begonnen met het frequentie apparaatje.
Had verwacht dat hij angstig zou worden van de gekke geluiden maar hij stond er heerlijk bij te chillen op rust.
Daarna nog even flink gapen.
Mijn andere pony stond er ook bij te chillen.
Ben erg benieuwd!
ApplePapple schreef:Van de week met het warme weer heeft de mijne met vliegendeken gestaan en is bij binnenkomst de vliegendeken afgehaald ivm warmte.
Helaas heeft ze geschuurd, het was ook dik en vandaag is het gaan ontsteken helaas. Ik vind het zo sneu.
Ze blijft ook zo’n jeuk houden op het moment… beetje radeloos wat ik ermee moet.
[ Afbeelding ]
martinev schreef:Ik lees al een hele tijd met jullie mee, heb twee eczemers staan, een mini en een KWPN'er. Ze staan aan huis, in een zeer water- en bosrijk gebied in het midden van het land. Afgelopen jaren hebben ze onder dekens gestaan. Vorig jaar ben ik dat gaan combineren met inspuiten met Green Valley buzz off spray. Ik deed toen de dekens af 's ochtends bij het voeren, dus na de schemer, en 's avonds bij het voeren weer op, dus voor de avondschemer. Dit ging heel erg goed, geen kapotgeschuurde manen, staart en oren meer. Dit jaar hebben we het aangedurfd om de dekens helemaal af te laten. Elke ochtend spray ik manen, staart, hoofd en oren van beide in, en het is gewoon echt verbazingwekkend, bij de KWPN'er geen enkel wondje meer, geen afgebroken haren, geen wc-borstelstaart, terwijl ze echt alles kapotschuurde, en bij de mini vond ik van de week een heel klein schuurplekje, maar dat is inmiddels ook weer weggetrokken en genezen.
Geen idee hoe het kan, maar vooralsnog werkt dit bij ons dus echt perfect, en ik duim heel hard dat dat voor altijd zo blijft!! En vooralsnog kan ik het dus iedereen aanraden!
lies schreef:Ik merk dit jaar verschil met de Puur Apis en Culico en ik voer glucose support van Horseflex ipv Gluco balance. Mijn paard is ook slanker vergeleken met vorige jaren en minder jeukerig. Ze heeft wel nog jeuk hoor, maar het is beduidend minder. Welke van de 2 de truc doen weet ik niet, maar ik durf met geen van beide te stoppen.
Tectonic doe ik heel af en toe nog, maar heb niet het idee dat het iets doet.