Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change03 schreef:Wil je laten weten of je paard de coolstance goed eet?
Ik wil hem graag proberen maar lees dat veel paarden het niet graag eten..
Change03 schreef:Ik merk de laatste tijd dat mijn paard met wat minder smaak eet. Dat is ook niet zo gek, want met alle supplementen is het misschien ook allemaal wat minder lekker.
Ik zat eraan te denken om een schepje rode bietjes (gedroogd) toe te voegen aan het voer voor een zoetere smaak. Nu vraag ik me af of deze extra suikers kwaad kunnen. Voor mijn gevoel reageert mijn paard (n/Px) niet specifiek op suiker.
Hebben jullie tips om voer smakelijker te maken? Ik kan enkel droog voeren, dus geen slobbertjes e.d.
Geven jullie iets zoals glucobalance aan jullie paarden? En wat is voor de toegevoegde waarde en wanneer is dit nodig/niet?
NikkiB1991 schreef:Sidenote, ben ik de enige waarbij dit topic na een nieuw bericht niet meer bovenaan komt in "Paardenwelzijn", maar alleen bij "Eigen berichten"?
MyChoice schreef:Zijn er meer PSSM-ers met een zomerdip?
De mijne begint sinds 2 weken weer wat te struggelen met willen lopen. Als ze eenmaal draaft dan kan ik alles weer. Maar ze valt makkelijk terug in stap en draaft dan weer niet zo graag weg. Galop gaat prima verder.
Ik ga haar jaarlijks op een zomer dieet zetten per juni om dit op te vangen. Meer magnesium, vitamine E en vitamine B.
Hopelijk helpt het haar.
Andere oorzaken zijn overigens uitgesloten, en dat ze dit nu weer in de zomer laat zien laat me denken dat het een zomerdip is.
Change03 schreef:Ik vermoed dat mijn paard onlangs spierbevangen is geweest. Ik heb de fout gemaakt door na het rijden, redelijk stevige training, en een vrij warme middag de deken af te laten. De nacht erop koelde het af en regende het. Ondanks de schuilstal heeft het hem niet goed gedaan, dus meteen weer snachts wel de deken op. Ik werk nu met een rambo summer series deken, aangezien hij het overdag veel te snel warm heeft.
Ik heb foto’s gemaakt van de spierschade. Zou dit nog weg trekken? Kan ik nog iets doen om hem extra te ondersteunen?
N/Px - krijgt al een bulk aan supplementen maar ik twijfel om de eiwitten misschien nog wat op te hogen?
[ Afbeelding ]