Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
3heathcliff5 schreef:Ik sluit me aan bij de rest, 1-2 is gewoon goed.
Met betrekking tot de RX foto’s kon ik mijn paard als jaarling al via een collectieve foto ronde in de opfok op de foto laten zetten. Niet gedaan, omdat ik de meerwaarde er niet van in zag. Maar er zijn mensen die dat wel doen.
MyWishMax schreef:3heathcliff5 schreef:Ik sluit me aan bij de rest, 1-2 is gewoon goed.
Met betrekking tot de RX foto’s kon ik mijn paard als jaarling al via een collectieve foto ronde in de opfok op de foto laten zetten. Niet gedaan, omdat ik de meerwaarde er niet van in zag. Maar er zijn mensen die dat wel doen.
Maar met 12 maanden of 18, dus wanneer in het jaar? Beide jaarling maar wel groot verschil. Vanaf 18 maanden wordt het voor ocd dus een goede screening zodat je eventueel kan opereren.
MyWishMax schreef:Duidelijk heathcliff! Dan snap ik hem ook niet helemaal haha. Precies wat c_alsemgeest zegt
c_alsemgeest schreef:18 maanden of iets ouder lijkt idd logischer ivm vorming OCD.
Daarvoor kan het soms goed lijken maar komt er later nog iets naar vormen omdat het later gevormd is, want dat gebeurt doorgaand tussen de 6 en 15 maanden.
Art_Ificious schreef:c_alsemgeest schreef:18 maanden of iets ouder lijkt idd logischer ivm vorming OCD.
Daarvoor kan het soms goed lijken maar komt er later nog iets naar vormen omdat het later gevormd is, want dat gebeurt doorgaand tussen de 6 en 15 maanden.
De arts van Zangersheide vind vanaf 7 maanden RX maken van de knieën nog beter. Tot leeftijd van 11mnd zou het makkelijker vast te zetten zijn als er een OC is. Een OC kan men een schroef in zetten, maar als het fragmentje al los is spreekt men van OCD.
https://www.zangersheide.com/nl/nieuws/ ... -voorkomen
[ Afbeelding ]
"In plaats van te wachten, kan je met resorbeerbare schroeven het losgekomen fragment terug aan het bot vastmaken, waarna het terug zal vergroeien’, weet Mijten: ‘die behandeling kan uitgevoerd worden bij veulens waarbij de kraakbeenflap nog niet afgestorven is. De deadline hiervoor is 11 maanden. De diagnose kan gesteld worden vanaf zes maand."
Iris_98 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben aan het overwegen om een jaarling te kopen. Deze heeft op zijn straalbeen score 1-2 gekregen.
Hieronder zien jullie de foto’s ervan. Verder is hij volledig in orde en is ook goedgekeurd voor de sport.
Wat denken jullie hiervan?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]