Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rhys schreef:Ik weet dat niet elk paard voeten heeft die kunnen wennen aan puinpaden, wat dat betreft is het even afwachten hoe het gaat.
leonie87 schreef:Ik weet niet of ze toegang hebben tot gras maar simpele pure biotine (wat veelvuldig in gras zit) helpt echt om de hoef te laten groeien. Daarmee heb je iig wel wat meer materiaal om mee te werken.
Is idd lange termijn werking, maar wel iets wat echt helpt voor de groei van de hoef.
Rhys schreef:Dank voor jullie reacties! Op ijzers kan inderdaad niet en dat wil ik ook liever niet. Meestal worden de voeten daar over het algemeen uiteindelijk niet beter van. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook andere mogelijkheden om de voeten te beschermen.
Jullie hebben helemaal gelijk dat we met de oorzaak aan de slag moeten.
Mijn smid denkt geweldig mee, en ik sta in nauw contact met haar. Advies van haar is om de schimmel te bestrijden met HPE (ook van turbo hoof solutions), dus de komende weken daarmee aan de slag en dan hopen dat het in combi met de hoefschoenen goed gaat.
Ik weet dat niet elk paard voeten heeft die kunnen wennen aan puinpaden, wat dat betreft is het even afwachten hoe het gaat.
@_suus19_ hoe heb jij dat opgelost? Of staan ze nu ergens anders om die reden?