Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 13:36

Hoe gaat het bij jou gabiiy? Merk je verschil met de tubi grip op?

Hier merk ik positief verschil, benen lopen niet meer op/vol

Plekken lijken weer rustiger te worden. Komt geen nieuw serum/vocht uit

Heb vandaag met een rood licht padje van Ali op het been gehad, of het wat doet/gaat doen geen flauw idee, merrie vond het iig heeeerlijk, stond lekker te dutten de schat <3

Wilde ff kijken met een Ali versie of dat wat is, alvorens ik evt over ga op een cellkick oid, gezien de prijs vind ik het te duur om “ff te proberen”

Het valt mij wel op dat de merrie veel drinkt, denk door de pred? Maar ze voelt zich verder kip lekker, hopelijk blijft dat zo *klopt af *

Deze foto’s zijn van vandaag,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dieuwke_

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 16:10

Cellkick kun je ook huren volgens mij. Misschien is dat nog eens het overwegen waard, voor je gaat aanschaffen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 16:23

Ja dat had ik idd gezien, maar hoelang moet je het proberen om te zien of het wat doet? Of wanneer zou je resultaat “moeten” zien?

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 20:43

SharonIndezz schreef:
Ja dat had ik idd gezien, maar hoelang moet je het proberen om te zien of het wat doet? Of wanneer zou je resultaat “moeten” zien?

Ik gebruik de cellkick nu bijna 3 weken, 2x per dag. Ik Leen m van een vriendin. Je hebt de foto’s gezien van mijn merrie haar benen dus nog niet echt het idee dat het iets goed doet. Maar kan ook zijn dat het nu te heftig is.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 21:35

Jaa dat meen ik mij te herinneren, ik ga nog ff wachten met eventuele aanschaf, heb helaas niemand in de omgeving waar ik hem van kan lenen, evt huren zou ook nog een optie zijn

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:36

SharonIndezz schreef:
Hoe gaat het bij jou gabiiy? Merk je verschil met de tubi grip op?

Hier merk ik positief verschil, benen lopen niet meer op/vol

Plekken lijken weer rustiger te worden. Komt geen nieuw serum/vocht uit

Heb vandaag met een rood licht padje van Ali op het been gehad, of het wat doet/gaat doen geen flauw idee, merrie vond het iig heeeerlijk, stond lekker te dutten de schat <3

Wilde ff kijken met een Ali versie of dat wat is, alvorens ik evt over ga op een cellkick oid, gezien de prijs vind ik het te duur om “ff te proberen”

Het valt mij wel op dat de merrie veel drinkt, denk door de pred? Maar ze voelt zich verder kip lekker, hopelijk blijft dat zo *klopt af *

Deze foto’s zijn van vandaag,

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Links achter lijkt nu rustig en de goede kant op te gaan. Rechts is helaas drama, vies en met vocht. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Durf het niet open te laten dus tubigrip maar eromheen gedaan. Wassen durf ik ook niet, want daar is het juist steeds erger van geworden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:44

Hoe is het met de vasculitis patiënten hier? Bij die van mij gaat het de goede kant op!

Ik heb sokken over maat paard. Ze zijn enkele keren gedragen dus zien er niet meer nieuw uit, maar daar is de prijs ook naar.

Ze staan op vinted of marktplaats.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:56

Hier lijkt het rustig aan de betere kant op te gaan, fijn dat het bij jou ook beter gaat!

Hoelang duurde het bij jullie voor de plekken helemaal weg waren nadat ze begonnen met genezen? Alles droogt hier nu mooi op, en de gele korstjes komen langzaamaan los (zie ik terug in de sokken) huid is verder niet rood of vurig.

Ook doe ik dagelijks 10 minuten een rood licht padje van Ali erop, heb het idee dat dat echt wat doet, merrie vind het iig heeeeerlijk om te dragen, staat lekker te dutten dan.

Zo ziet het er nu uit bij mijn merrie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 22:09

Nou, wat een vooruitgang. Dat ziet er wel al stukken beter uit als een paar dagen geleden, ondanks dat de zon aardig geschenen heeft.

Ik had de plekken bij mijn paard wel redelijk onder controle met de zalf, maar nu zijn het echt nog her en der minimale korstjes.

Welk apparaat gebruik je?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 04:43

Ik gebruik een klein licht padje, gewoon een simpel ding, die doe ik dan op de plek. Kan later wel ff de link opzoeken mocht iemand interesse hebben

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:38

Hoe is het hier met alle paardjes die er midden in zitten?

Hier lijkt het voor nu heel erg goed te gaan, dus ik sta er weer wat positiever in.

De merrie gaat wel overdag naar buiten, met de Whinny sokken op + de arma vliegen boots erover heen, nachten buiten was helaas geen succes.

Voor de ervarings deskundigen hier, hoe deden jullie het met deze temperaturen? Ze heeft het ontzettend warm, en zou haar ook eens af willen spuiten, voor nu doe ik haar hals en borst, en een deel van haar rug, ben zo bang dat de achterbenen nat worden,

En ik vroeg mij af met wat voor bescherming jullie reden in de periode dat je er midden in zat? Ik heb nu gewoon de sokken aan, had eerder wel lemieux snug boots erover heen, maar die zitten eigenlijk net wat te strak naar mijn idee, en ben bang dat daar de benen ook weer op reageren, iemand een aanrader voor een peeskap die over de sok kan? De sok kan ik dan aan de bovenkant omslaan over de beschermer heen, zodat ie niet af zakt, door de sokken is namelijk ook heel de kootholte bedekt, en heb ik dat probleem al afgevangen, waardoor ik wel graag de sokken om wil laten met rijden/longeren.

Hier ziet het er vandaag zo uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:43

Dit gaat de goede kant op! Met deze temperaturen zou ik eerlijk gezegd sowieso niet gaan rijden. Als je vroeg in de ochtend of later in de avond rijdt is de zon niet sterk meer en dan is een half uurtje zonder ook een optie. Kan de huid ook even luchten. Gewoon er wat langs lopend water lijkt mij nu geen punt. Het droogt zo weer op.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:15

Water heeft die van mij nooit op gereageerd, denk dat afspuiten geen probleem is.

Ik kon ook prima rijden met alleen peesbeschermers om. Eventueel kan je dan ook springschoenen on doen om de koot te beschermen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:17

Met deze temperaturen rijden we idd of heel vroeg, of laat of zelfs helemaal niet idd.

Bedankt voor het meedenken Henshem en Bowo,

Ik ga eens kijken hoe we het gaan doen, zag dat er ook speciale kootholte bescherming bestaat, misschien is dat ook nog wel wat

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 23:19

Ik rij die van mij voortaan ‘s avonds als de zon bijna weg is en de bak in de schaduw ligt. Het ziet er echt al goed uit bij die van jou Sharon! Bij die van mij ook wel wat verbetering maar het gaat echt traag. Het open en nattige been droogt nu goed in. Ik heb sokken van Incrediwear om en overdag daarover de Horsewear fly boots. Ik hou de sokken ‘s avonds om omdat ze likt en bijt aan dat been als er niks omheen zit :-(

Zo was het:

Afbeelding
Afbeelding

Dit is nu:

http://www.bokt.nl/img/avatar/AXRpFr.jpg
http://www.bokt.nl/img/avatar/sQJ290.jpg

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:45

Ik rijd niet met de sokken aan; dan kan de boel idd even luchten. Ik was ook te bang dat het tijdens het rijden ging zakken en knellen en rijd of in het bos of in de overdekte rijhal dus in de schaduw. ben ook niet bang van wat water langs de benen; als t erg nat was depte ik t droog met een schone handdoek (niet wrijven) en schone sokken er om. Benen van die van mij blijven mooi koel onder de sokken. Even afkloppen maar deze zomer nog geen mokplekjes kunnen ontdekken. Hij staat op een andere wei; misschien ontbreekt de trigger nu. Ik hoop het iig…
Gaat echt heel goed nu Sharon!!! Ik duim dat t doorzet zo

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:14

Ik houd met rijden de sokken aan. Vooral ook omdat de huid erg kwetsbaar blijft, zodra er iets tegen aan komt ontstaat er een wondje. Met rijden gebruik ik de beenbeschermers Arma sportbeschermer Full over de sokken heen. Om de hoef heb ik Westropp Neopreen Springschoenen. Deze beschermers zijn voldoende zacht om het been te beschermen. Andere beschermers geven klachten, want zijn vaak te hard.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:23

Wat goed Palestina dat het nu goed lijkt te zijn, hopelijk blijft het zo! Een andere weide zou idd Trigger kunnen zijn, lastige met deze ziekte is volgens mij dat je het nooit zeker weet, wat nou precies de Trigger is.

Mijn merrie haar benen blijven overigens ook heel koel onder de sokken, daar maakte ik mij ook wel wat zorgen om, maar de benen met sokken zijn koeler dan de benen zonder sokken :')

Bedankt voor je reactie EvelienKiss, ik ga er eens naar kijken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:46

Hoe gaat het hier?

Sorry dat mijn vorige bericht er Palestina van maakte @ Pallatin, iets met auto correct :') en nu pas zien.

Hier lijkt het heel erg goed te gaan, ondanks de zonnige dagen nu, ze staat lekker buiten met de sokken en beschermers eromheen.

De korstjes komen langzaam aan los, en wat eronder zit is rustige roze huid.. vandeweek ga ik contact opnemen met de DA, over en hoe wanneer we de Pred af gaan bouwen

Dit was daarnet :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:28

Dat ziet er goed uit!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:46

Weer eens een update van onze kant, ik denk dat we er een heel eind doorheen zijn, alleen de kootholtes blijven heel droog/schilferig, kan ik dat nog ondersteunen met iets? Heb schrik dat daar weer kloofjes ontstaan, en we weer ellende krijgen, maar durf ook niet zomaar wat te smeren.

Zo was het vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:05

Gaat super zo! Krijgt ze nog prednison? Wat betreft die kootholtes; het enige wat ik wel eens gebruikte was sudocreme maar dat zou ik hier niet doen: het wordt met alles wat je smeert snel vies dus ik zou er eerlijk gezegd niks op doen en kijken hoe het verder gaat met alleen de sok

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 23:01

Het ziet er mooi rustig uit, de zon weren is het belangrijkst

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 23:31

@Pallatin: ja ze heeft nu nog prednison, dit gaan we afbouwen wanneer de plek op het ene been ook korstjes vrij is, dierenarts is heel erg tevreden met hoe het nu gaat.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik vanmorgen toen ze uit de wei kwam wel ff wat zilverzalf in de kootholtes heb gesmeerd, ze is daarna rest Vd dag op stal geweest ivm hitte., dus die zalf heeft hopelijk de boel net wat soepeler gemaakt, ben benieuwd hoe het er morgenvroeg weer uit ziet.

@knollentuin, ze staat 24/7 met whinnys op, en wanneer ze buiten is nog beschermers erover heen, zodat het zeker niet door de zon gepakt word, ik blijf er streng bovenop zitten, juist nu moet ik de aandacht erop niet verslappen denk ik, je merkt dat de aangedane huid, ondanks dat het nu grotendeels “weg” is, echt mega gevoelig en kwetsbaar is.