Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Wat kreeg jouw paard gevoerd? Wat en hoe vaak en hoe veel? Wat is de leeftijd? Welk ras? Al lang hetzelfde voerregime? Hoeveel beweging/huisvesting? Zet dat op een rijtje dan kunnen we de triggers misschien al vinden.
AnnemiekvM schreef:Rizette schreef:Wat kreeg jouw paard gevoerd? Wat en hoe vaak en hoe veel? Wat is de leeftijd? Welk ras? Al lang hetzelfde voerregime? Hoeveel beweging/huisvesting? Zet dat op een rijtje dan kunnen we de triggers misschien al vinden.
Ze staat op een paddock paradise met onbeperkt arm hooi. Ze wordt recreatief licht bereden, gelongeerd en vrijheidsdressuur.
We hebben voedingsadvies gekregen dat eiwitrijk en suikerarm is. Een balancer met een aanvulling die ik heel rustig aan het opbouwen ben waar ik de naam even kwijt van ben. Zoek ik op.
Ze staat sinds eind april 24 op deze plek. Ze is van zichzelf heel rustig maar wandelt wel rond.
De paddock paradise is groot en ze is normaalgesproken regelmatig op een andere plek te vinden. Nu ze op rust staat, heeft ze een stuk midden in de paddock paradise, omdat ze zo min mogelijk mag bewegen en in de stal rondjes draait.
PBA_ schreef:Mijn paard is 5 jaar geleden ook door stress hoefbevangen geraakt, eerst spierbevangen en daaropvolgend hoefbevangen. Dit alles kwam door langdurig vuurwerk in haar buurt en als laatste een zware chel vlakbij. Inmiddels helemaal genezen. Ze had geen onderliggend lijden erbij. Heel veel succes ik vond het slopend werd er erg onzeker van.