Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oryani schreef:Het is al een hele tijd geleden dat ik nog iets geplaatst heb hier, maar wou dit toch delen.
Mijn merrie is al altijd lastig op gewicht te houden geweest. Maar momenteel doet ze het heel goed op de combinatie onbeperkt ruwvoer aangevuld met Aveve all in soup en Aveve Linamix.
Het ruwvoer en de soup krijgt ze al lang, maar ik zie nu resultaat met de Linamix bij. Ik koop het in grote zakken.
PeanutGuapa schreef:Heyy ik kom even binnenvallen want ik heb een pony die echt veeel te mager is en de dierenarts dacht aan maagzweren ook in combinatie met gapen dat waren eigenlijk zijn enige symptomen maar daarom ben ik nu medicijnen voor maagzweren aan het geven 3 weken volle dosis en 2weken afbouwen en hij gaapt al bijna niet meer maar ik vind hem wel echt heel erg mager nog dus zou het ook nog iets anders kunnen zijn. Ik geef trouwens wel bietenpulp bij sinds een paar weken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Maddy_Paola schreef:PeanutGuapa schreef:Hij heeft 2.5 maanden een mestonderzoek gehad maar toen had hij niks maar is dan mischien verstandig om opnieuw te laten doen?
Bolle buik heert heeft hij altijd al gehad
Mestonderzoeken zijn helaas niet zo betrouwbaar als je denkt, eitjes komen er in vlagen uit.
lina1998 schreef:Hoelang geef je nu medicatie voor maagzweren?
Mijn oudere paard was extreem mager en bleek uiteindelijk ook maagzweren te hebben.
Ik heb hem toen ook van stal veranderd, hij veranderde gedrag matig vrij snel maar het heeft echt wel even geduurd voor hij weer goed op gewicht was. Mijn paard is een moeilijke eter hij is uiteindelijk op onbeperkt voerdroog (vanwege astma geen hooi) en havens gastro + en fibrebeet weer bij gekomen.
Mijn dierenarts adviseerde eerst pavo weightlift maar dat wil hij echt niet meer eten.
PeanutGuapa schreef:lina1998 schreef:Hoelang geef je nu medicatie voor maagzweren?
Mijn oudere paard was extreem mager en bleek uiteindelijk ook maagzweren te hebben.
Ik heb hem toen ook van stal veranderd, hij veranderde gedrag matig vrij snel maar het heeft echt wel even geduurd voor hij weer goed op gewicht was. Mijn paard is een moeilijke eter hij is uiteindelijk op onbeperkt voerdroog (vanwege astma geen hooi) en havens gastro + en fibrebeet weer bij gekomen.
Mijn dierenarts adviseerde eerst pavo weightlift maar dat wil hij echt niet meer eten.
ik geef het nu 3 weken, was hij nog magerder dan mijne?
Mijn paard eet alles super goed gelukkig dat is wel heel fijn.
lina1998 schreef:PeanutGuapa schreef:
Hoelang geef je nu medicatie voor maagzweren?
ik geef het nu 3 weken, was hij nog magerder dan mijne?
Mijn paard eet alles super goed gelukkig dat is wel heel fijn.
Ja hij was echt heel mager en zwak. Maar hij at ook bijna niet voor de maagzweer medicatie geen hooi, geen slobber geen ander voer. Tijdens de medicatie werd het wel vrij snel beter en ging beter eten en kwam toen ook weer aan.
Ik zou inderdaad wel ook een brede wormenkuur durven geven. Heeft hij wel winter ontworming gehad?