Ervaringen gezocht Cellkick/Infrarood therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Ervaringen gezocht Cellkick/Infrarood therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 09:57

Goedemorgen
Ik ben opzoek naar ervaringen, omdat de producten wel flink geprijsd zijn. Ik zag deze voorbij komen en wellicht zijn er hier mensen die ook specifiek met dit product ervaring hebben. Ik heb een paard wat snel spanning opbouwd en kijkerig kan zijn. Doordat hij graag alles in de gaten wilt houden zit hij wat vast achter zijn oren. In de zomer draagt hij 3 maanden een graasmasker en daarnaast is hij bekend met headshaken in de zomerperiode, met vlagen (ook zonder graasmasker). Hier is al uitgebreid onder naar gedaan. Dus ik hoef daar verder geen opmerkingen over.
https://www.cellkick.nl/product/cellkick-kopstuk-pad/
Ik hoor het graag

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:40

Iemand :+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:35

Ik heb de beenpad begin dit jaar aangeschaft wegens afgescheurde kogelrindbanden en bij mij heeft echt goed resultaat opgeleverd. Doe de pad ook regelmatig na of voor zware trainingen om andere benen of op de rug/hals en paard ontspant er zichtbaar van. Ik ben iig super blij met de aanschaf.

Cchanny

Re: Ervaringen gezocht Cellkick/Infrarood therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:15

Ik had er eentje te leen voor de blessure van mijn paard. Maar ik had niet het idee dat het werkte of dat de genezing sneller ging.

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:08

Ik heb de Low Level Laser. Liam reageerde hier heel goed op, liet ontspannende signalen zien.

We hebben een instagram, daar heb ik wat over geplaatst: Liam_the_gypsy

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:46

Ik heb de lts laser pads, en daar heel tevreden over! Gebruik ze ook voor mezelf.
Misschien kun je dat kopstuk eerst huren? Die optie is er, zag ik!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:53

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 12:29

Ik heb de equine lts 3.0, de kleine pad. Heel blij mee. Paarden vinden het fijn en zwellingen worden zichtbaar minder. Let wel, het is symptoombestrijding. Het is een hulpmiddal, geen permanente oplossing.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 02:07

DromenLies schreef:
Ik heb de equine lts 3.0, de kleine pad. Heel blij mee. Paarden vinden het fijn en zwellingen worden zichtbaar minder. Let wel, het is symptoombestrijding. Het is een hulpmiddal, geen permanente oplossing.

En wat ‘voel’ je op de plek van de pad? Warmt het lichaam ook op?

Ik heb een paard met een lastige rug die het er goed op doet als ik vooraf de spieren al opwarm. Ik heb nu de Catago backwarmer, maar ben daar eigenlijk niet zo tevreden over. Ik ben benieuwd of een infrarood pad een beter resultaat zal geven, maar kan er weinig over vinden.

robert1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 02:58

Ik heb de beenpad pro en ben er blij mee ook leg ik die wel eens op de rug.
Die van mij heeft trouwens ook last gehad van schudden krijgt nu in de zomer naf seasonase en heeft een vliegenmasker van lemieux.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:09

Ja het is iets warmer maar niet heet.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:31

Voor mijn merrie die herstellende is van een rugblessure heb ik de rugpad gekocht. Volgens mij waardeert ze het wel :j Ik gebruik ‘m dagelijks en voor en na de training. Een kwartiertje met de rugpad voor de training zorgt voor een veel losser paard. Ook valt het me op dat mijn merrie na gebruik van de pad steeds moet plassen. Ergens doet het een hoop, ik ben tevreden.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:19

Mocht iemand een pad te koop hebben, heb ik interesse! :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:21

Iemand ervaringen met de cellkick top level laser vwb schiefels? Ik ben nu sinds vandaag een redelijk "verse" schiefel aan t behandelen ermee icm dmso in overleg met dierenarts.
De laser gebruik ik op advies van cellkick op 1168 hz icm joules.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 07-06-25 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 19:22

Isabelle98 schreef:

Welke pad?

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:12

Esther28 schreef:
Isabelle98 schreef:

Welke pad?

Een beenpad. De beenpad pro of ultimate

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:23

Ah helaas ik zoek ee rugpad

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:31

Ik heb de rugpad, topline laser en de LLlaser. Vooral ervaring met de topline tot nu toe, maar wil eerst alles uitgebreid gaan testen bij m'n eigen dieren. Er is vanuit dressuurnatuurlijk een webinar gegeven over de toepassingen en hoe het werkt. Die kreeg ik van cellkick zelf toegestuurd. Ik heb tot nu toe de topline vooral bij mezelf gebruikt, ik heb vaak last van hielspoor/ontsteking daar en als ik hem er even opzet dan ben ik wel even pijnvrij, soms zelfs paar dagen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:42

Ik gebruik em op mn kat met een kapotte huid vanwege allergie icm cyclosporine medicatie. De huid ziet er na een week 2x per dag 3 min met de topline laser al veel beter uit, verdikkingen zijn weg, huid is rustiger en de korstjes worden ook minder.De cyclosporine is nog te kort om al de gewenste resultaten te
geven.
Nu sinds gisteren op mn paard met een lelijke dikke schiefel. Op advies van cellkick op 1100 nog wat hrz. Daarna smeer ik ook dmso. Maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die em ook op schiefels gebruikt hebben en of/wat de resultaten zijn.

Muisjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:37

Voor oppervlakkige dingen werkt het echt top! Maar voor diepe blessures heb je toch een high power laser nodig

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:56

Muisjex schreef:
Voor oppervlakkige dingen werkt het echt top! Maar voor diepe blessures heb je toch een high power laser nodig

Ze zeggen dat je met een low laser hetzelfde effect kan krijgen als met de high laser.
De high laser hoef je alleen minder vaak, vgm 1x per 5 dagen? Terwijl je de low laser 2x per dag moet gebruiken voor hetzelfde effect.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:29

Ik vind een roodlicht echt niet te vergelijken met een high power laser.
Er is ook een reden dat de laatste officieel gezien alleen door artsen en fysiotherapeuten gebruikt mag worden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:59

Rood licht en high power hebben wel dezelfde frequentie, maar het grote verschil is dat je bij een high power laser een zeer geconcentreerde bundel hebt van dat licht, vandaar dat dit ook alleen door professionals gebruikt mag worden. Je moet kunnen inschatten wanneer je het kan gebruiken en je kunt er ook letterlijk een gat ergens mee inbranden. De low level heeft licht dat meer uitwaaierende, je kan op eenzelfde blijven staan. Een low level gaat iets minder diep dan high power. Aanschafprijs is ook behoorlijk anders natuurlijk. High power betaal je algauw 10.000 voor zo'n apparaat. Low leve ben je onder de 500 al klaar. Ik heb zelf voor low level gekozen omdat ik niet fulltime werk als osteopaat en m'n klanten makkelijker mee aan het werk kan zetten als ze dat willen.