Kidde schreef:Hieperdi schreef:Goedemiddag allemaal.
Aangezien mijn paard wat gekke dingen vertoont heb ik soms een vermoeden van eorth. Mijn paard, aankomende week 17 jaar. Heeft al een aantal jaar de gewoonte om de tong tussen de snijtanden te doen en dan eigenlijk bijna altijd aan de rechterkant (zie foto’s). Ook piept de zijkant van de tong vaak eruit met bit in. Daarnaast is hij soms wat mondig en vooral halstertouwtjes vind hij fijn om in zijn mond te doen en hij doet ook nog wel eens flossen met een touw. Het is een ruin, ja die zijn soms wat mondig dus ik trek deze in twijfel.
Mijn paard staat elk zomer met graasmasker en er is nooit een probleem mee geweest. Maar nu ineens wel, hij accepteert het masker niet meer. Hij weet hoe het werkt maar het leverd erg veel frustratie op. Hij staat alleen maar te schrapen met de voorbenen, gooien met het hoofd en uren maar te staan. Er is vanaf de buitenkant niet veel geks te zien denk ik. Hij gaat 1 keer per jaar naar de tandarts en mijn tandarts zegt dat hij een goed gebit heeft en dat de tong tussen tanden een gewoonte kan zijn![]()
Hier foto’s bijgevoegd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoe doet hij de worteltest? Dus met zijn voortanden een wortel laten doorbijten. Bij gezonde tanden moet hij dat makkelijk kunnen. En anders bij twijfel toch vragen of er wat foto's gemaakt kunnen worden. Dan weet je het zekerHet blijft nu denk ik toch maar in je hoofd zitten, dan kan je het beter uitsluiten met foto's
Klopt die test heb ik vandaag gedaan met een winterpeen. Uiteindelijk beet hij hem af maar het ging niet erg makkelijk. Klopt!!