Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Wij hebben de hooiruiven van Patura. Kan je op de gewenste hoogte hangen en ze kunnen er mooi recht uit eten.
Crista schreef:https://www.nedlandic.nl/nl/hooiruif-paarden/603-kunststof-hooiruif-hoek-8719214151010.html?gad_source=1&gad_campaignid=21737155430&gbraid=0AAAAACkZgxPUKI0RMvw-KCqkpLkrugksM&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkbqK1NsaZ6aT1LUf2LuabbgeB1qRMnEJwHyN92VtKY6gMpwRdm1DUgaAiWaEALw_wcB
Is zoiets niet wat? Natuurlijke manier van eten, nét ietsje hoger als van de grond en door de stal slepen wordt stukken lastiger.
Gebruiker1 schreef:[ Afbeelding ]
Een hooiruif moet ze inderdaad haar hoofd kantelen. Ik heb deze op stal gezien, maar gaan ze dan ook niet aan het hooi trekken? Of is dat niet erg omdat het een vaste constructie is in tegenstelling tot een hooinet?
PSvanLot schreef:Gebruiker1 schreef:[ Afbeelding ]
Een hooiruif moet ze inderdaad haar hoofd kantelen. Ik heb deze op stal gezien, maar gaan ze dan ook niet aan het hooi trekken? Of is dat niet erg omdat het een vaste constructie is in tegenstelling tot een hooinet?
Deze hebben wij voor een paard ook op stal hangen, en daar moeten zijn inderdaad ook aan trekken.
Mijn paard heeft ook halsartrose en er is maar een oplossing. Van de grond laten eten. Gewoon laag aan de grond in een natuurlijke, niet geforceerde houding.
Gebruiker1 schreef:Hoi,
Ik heb gezocht op Bokt en google maar nog niet dé oplossing gevonden. Er is zoveel te koop dat ik er geen wijs uit wordt.
Mijn paard heeft halsartrose onderin. Omdat ze al haar hooi door de stal loopt, ben ik op zoek naar een manier om hooi te voeren die geen belasting voor haar hals is. Ik heb nu van Nedlandic een slowfeeder hangen met 6 cm mazen van 100x150 cm. Op haar vorige stal had ze een vaste hooiruif van 2 meter zoals de junai
Van de grond voeren is denk ik de beste optie maar ik wil wel echt dat ze hele nacht kan eten. Die hoeveelheid op de grond gooien is gewoon niet te doen in de praktijk. Wie heeft de gouden tip?
Mariska_28 schreef:Gebruiker1 schreef:Hoi,
Ik heb gezocht op Bokt en google maar nog niet dé oplossing gevonden. Er is zoveel te koop dat ik er geen wijs uit wordt.
Mijn paard heeft halsartrose onderin. Omdat ze al haar hooi door de stal loopt, ben ik op zoek naar een manier om hooi te voeren die geen belasting voor haar hals is. Ik heb nu van Nedlandic een slowfeeder hangen met 6 cm mazen van 100x150 cm. Op haar vorige stal had ze een vaste hooiruif van 2 meter zoals de junai
Van de grond voeren is denk ik de beste optie maar ik wil wel echt dat ze hele nacht kan eten. Die hoeveelheid op de grond gooien is gewoon niet te doen in de praktijk. Wie heeft de gouden tip?
Je hebt open stalwanden waardoor het voer niet in de stal ligt maar ervoor. Zo iets zeg maar:
[ Afbeelding ]
Zou dat een optie kunnen zijn?
Gebruiker1 schreef:PSvanLot schreef:
Deze hebben wij voor een paard ook op stal hangen, en daar moeten zijn inderdaad ook aan trekken.
Mijn paard heeft ook halsartrose en er is maar een oplossing. Van de grond laten eten. Gewoon laag aan de grond in een natuurlijke, niet geforceerde houding.
Ik was er al bang voor. Het probleem is dat ik haar net van de maagzweren af heb dus ik wil echt dat ze kan eten wanneer ze wil. Maar zoveel hooi op de grond wordt geheid een zooitje… een hooibak of zo’n hoekding zonder iets zou dan nog wel kunnen.
[ Afbeelding ]
prugelpiet schreef:Hoe groot is de stal waar ze in staat? Kan je een ruimer stuk afzetten zodat er wel veel hooi in kan, maar het niet een hoge stapel word? Dus zegmaar gewoon 0,5-1 meter breed en dan de lengte van bijvoorbeeld de hele zijkant?
Maar die vlag gaat niet op als je paard in een box van 3x3 staat.
Gebruiker1 schreef:PSvanLot:
Ik vind de rommel niet erg maar de pensionhouder ziet niet graag veel hooi op de mestberg belanden. En dat snap ik ook wel.
Denk je dat zoiets zou kunnen?
[ Afbeelding ]
Als het echt niet anders kan dat voer ik op de grond. Ze staat op vlas dus het is vooral een duivels dilemma met de maagzweren die ze heeft gehad. Ze mag echt niet te lang zonder hooi staan.