Oké, €425,- euro lichter en een soort van behandeling voorlopig. Een hele zooi medicijnen meegekregen voor de komende tijd. Vanmorgen 2,5 uur erover gedaan door de gesloten A12, gelukkig net thuis.
Ik heb een beetje een dubbel gevoel erbij, meer omdat ik zelf heel nuchter ben en niet zo snel alles geloof. Erik hoefde niet perse het filmpje te zien van de aanvallen maar op mijn aandringen heeft hij toch even gekeken. Een stukje gelopen met Vallie en erna laten uitmeten. Het eerste wat hij dacht was de ziekte van Lyme. Maar dit kwam niet naar voren in de metingen. Maar dit meet je niet altijd meteen, kan zijn dat hij het over 6 weken wel meet dus voor nu nog geen 100% antwoord.
Vallie zwabberde met zijn achterhand, hoekige billen en weinig bespiering. Struikelen enz kan duiden op Lyme.
Sowieso zei hij glutenintolerantie dus nu over op Agrobs.
Daarna het IBD stukje, dit is een groot begrip zei hij. IBD omvat meerdere ziektes, goed mogelijk dat Vallie dit sowieso heeft want zijn verteringsstelsel is verstoord. Dit kan al zijn vanaf de geboorte en dat het vanuit de moeder is meegegeven dat dit verstoord is.
Zijn darmen zitten vol met gas door de schimmels en bacteriën die niet in balans zijn. Hij krijgt hiervoor medicatie en een soort detox kuur, dit is een traject van een paar maanden tot een jaar.
Luchtzuigen vind hij een symptoom hiervan, kan zijn dat dit over gaat maar als dit aangeleerd gedrag is dan zal dit zo blijven. Hij verwacht wel dat het minder wordt.
Komt het nu weer tot koliek, wat nog steeds een grote kans is natuurlijk dan is inslapen wel de eerlijke keus.
Medicatie voor maagzweren ben ik ook mee gestart. Hij is behandeld met frequentie therapie, hij adviseerde ook om dit meerdere malen per week te blijven doen maar daar ga ik me nog even over inlezen. Dat was 1 of ander abonnement. Ik zal vast nog wat vergeten zijn, maar voor nu hopen dat hij opknapt van deze kuren. Wie weet!

Laatst bijgewerkt door Escada op 13-05-25 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt