Ervaringen met Regumate

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:31

Fijn dat je het niet meer hoeft te gebruiken (of iig voor nu dan).
Ja, ik realiseer nu ook dat de winter echt veel minder heftig is, maar dat heb je pas door als je er midden in zit he..

De hengstigheid begint wat af te nemen, dus nu afwachten of er een tweede (heftige) periode komt.

koetjeboe

Re: Ervaringen met Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:54

Wauw wauw wauw. Mijn pony heeft nu 3 dagen regumate gehad. En misschien was het toeval. Maar ze heeft gisteren geen aanstalten gemaakt om het licht uit mijn ogen te slaan met borstelen. Daarna een fijne les gereden zonder staart geslinger en bokken met aangalopperen en heel veel boze blikken.

Vorige jaar al eens 2 weken geprobeerd maar toen was ze nog niet zadelmak en merkte eigenlijk weinig verschil. Ze kwam ook maar weinig in de hand toen. Enkel eczeem deken op en af doen. En keer een borstel over de rug.
Maar ik heb toch echt het idee dat ik nu merk dat ze rustiger word en alles beter kan accepteren

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 00:01

Nou, het pissen en op de rem gaan werd maar niet minder, dus de veearts is uiteindelijk geweest om haar te scannen. Niet fysiek hengstig. Wel een mooie schone baarmoeder en eierstokken, dus dat is iig goed nieuws.

Het gedrag blijkt dus aangeleerd. Ik moest stoppen met de regumate, dus nu een dag of 4 later is ze idd knetterhengstig, niet te missen. Ze loopt nu wijdbeens als er een ander paard in de buurt is :))

Dus nu heb ik een halve fles Regumate over. Heb het maar op mp gezet, maar niemand klikt uberhaupt op die advertentie... :\
Hier misschien iemand interesse?