Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Weet niet waar je precies zit maar je zou ook https://paardenartsjessicabakker.nl/ kunnen vragen, aangezien je dap Krommerijnstreek hebt benaderd zou je zomaar eens in de hoek kunnen zitten waar zij ook komt. Zij behandelt alleen aan huis. Dat is altijd goedkoper dan een kliniek. Ik heb hele goede ervaringen met haar.
Zorrolily schreef:SusanH schreef:Weet niet waar je precies zit maar je zou ook https://paardenartsjessicabakker.nl/ kunnen vragen, aangezien je dap Krommerijnstreek hebt benaderd zou je zomaar eens in de hoek kunnen zitten waar zij ook komt. Zij behandelt alleen aan huis. Dat is altijd goedkoper dan een kliniek. Ik heb hele goede ervaringen met haar.
Enorm bedankt voor deze tip, Jessica is vandaag langs geweest en we zijn bezig met een behandelplan. Kan haar enorm aanraden!
Zorrolily schreef:Zorro heeft sinds anderhalve week geen snijtanden meer. Twee dagen later kreeg hij koorts en verstopping. Dat is gelukkig allemaal opgelost en hij lijkt goed te eten nu, maar mag nog wel wat aankomen. Het verschilt per dag wat hij het liefste eet dus ik zoek eigenlijk tips wat jullie aanraden. Hij krijg sowieso 2kg SP en 1 kg Fibrenuggets. Het is om en om wat hij het liefste eet. De SP maak ik nu deels aan met appelsap en dat helpt enorm. Maar ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben. Hij heeft wel veel energie dus ik maak me nog geen zorgen, maar zou hem wel graag wat voller hebben.
Zorrolily schreef:De tandarts/dierenarts komt via DAP Krommerijnstreek, dus ik bel hen eerst maandag weer op. Ik had haar direct naar de kosten moeten vragen maar het was me even veel op het moment.
Hoe meer ik lees hoe meer zekerheid ik krijg dat ik het wel moet doen. Dank je voor je antwoord!
Cowgirl schreef:Ik kom ook meelezen. 2 weken geleden ontdekte ik per toeval dat mijn paard zijn ruinentand was gebroken. De DA heeft mij doorverwezen naar de kliniek en zodoende kon ik afgelopen vrijdag in Jonkersvaart terecht.
Omdat en ik de zelf gemaakte foto's eens nader bekeken hadden we ook een klein vermoeden op EORTH.
Nu zijn er op de kliniek ook foto's gemaakt omdat ze moest weten hoe de ruinentand lag en nu was daar ook op te zien dat hij in een beginnend stadium EORTH heeft.
Voor nu hoeft er gelukkig niets te gebeuren maar heb wel besloten voortaan naar deze kliniek te gaan en bij de standaard controle een foto te laten maken.
Ik vind het ook een hele fijne arts die daar werkt.
Symke schreef:Wij hebben niets anders gedaan dan voor het tanden verwijderen. Hij at hetzelfde, makkelijker zelfs. Ook hooi uit hooinet. Ook hoefden wij niet te spoelen oid. Gras eten moest ie even doorkrijgen maar ging al snel goed. Alleen heel kort gras kan niet
Echt 1000% meegevallen!
Cowgirl schreef:Cowgirl schreef:Ik kom ook meelezen. 2 weken geleden ontdekte ik per toeval dat mijn paard zijn ruinentand was gebroken. De DA heeft mij doorverwezen naar de kliniek en zodoende kon ik afgelopen vrijdag in Jonkersvaart terecht.
Omdat en ik de zelf gemaakte foto's eens nader bekeken hadden we ook een klein vermoeden op EORTH.
Nu zijn er op de kliniek ook foto's gemaakt omdat ze moest weten hoe de ruinentand lag en nu was daar ook op te zien dat hij in een beginnend stadium EORTH heeft.
Voor nu hoeft er gelukkig niets te gebeuren maar heb wel besloten voortaan naar deze kliniek te gaan en bij de standaard controle een foto te laten maken.
Ik vind het ook een hele fijne arts die daar werkt.
Ik quote mijzelf maar ff.
Vandaag weer op de kliniek geweest voor de jaarlijkse controle. De kiezen zijn er voor zijn leeftijd (27) prima uit maar de EORTH heeft toch behoorlijk schade aangebracht.
Het advies was om alle voortanden te verwijderen. Omdat mijn paard nog topfit is en de prognose na de behandeling goed is gaat dit 12 mei gebeuren.
Aan de buitenkant is nog niks te zien maar van binnen waren op 2 na alle tanden aangetast.
Ik vind het allemaal best sneu. Toch niet niks. Ik hoop een snel herstel.
Iemand nog tips voor na de behandeling. Voer om te weken krijgt hij al en zal hij dan wel wat extra nodig hebben.
Hij is sinds kort met pensioen en rijden doen we niet meer.
SusanH schreef:Dat is extra spannend dan. Maar onze vorige pony heeft de ingreep op stal gehad. Het herstel ging echt heel goed. De meeste paarden kunnen als de sedatie is uitgewerkt meteen weer eten. Binnen een weekje was het meeste weer helemaal dicht. Alles in de mond geneest heel snel.