Phytonics Gluco Balance of alternatief?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:21

haha1995 schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja ben ook wel benieuwd.
De vita style deed hier ook niks.

Jou zou zeggen dat de Horseflex weinig verschil maakt met phytonics. Gezien de ingrediënten.

Ga er vanuit dat ze het hier wel eten.

Ik zag dat het op elkaar leek,het enige wat je niet kan zien of er een verschil in dosering zit van de ingrediënten...
Mijn paard is echt insulineressistent dus ik heb echt schrik om te wissellen,maar prijstechnisch is het gewoon niet leuk meer,ze krijgt ook nog prascend.

Nee klopt. De hoeveelheid van alles staat er niet.
Had ik ook al naar gezocht.

Ja de prijzen gaan eigenlijk nergens meer over...

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:57

Die van mij doet het al jaren goed op de Gluco totaal van praktijk Tao. Andere merken heb ik nooit gegeven dus ik heb geen vergelijk.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:01

Hieperdi schreef:
xYaartje schreef:
Hier werkt de combinatie Vitalstyle Slueslimix plus Hartog Essential Balancer plus Glucose Support van Horseflex toch nog goed :D .
Gisteravond at Asfaloth alles netjes op!

Wellicht voor jullie ook een optie om de slueslimix van Vitalstyle te proberen?

Die wordt hier zonder supplement al niet gegeten pff

En ik maar denken dat die van mij kieskeurig was... die van jou is nog erger! Hopelijk vind je de oplossing.

En de slobber van Equifyt? Dat zijn ook fijne en lekkere slobbers (aldus mijn pony's).

Tancreda4

Re: Phytonics Gluco Balance of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:23

Misschien ben ik hier juist voor mijn vraag...

Mijn merrie geef ik al jaren in weide seizoen glucobalance of vergelijkbaars (nu die van horseflex al paar jaar). Ze was snel wat dik, nooit HB geweest maar wil ik zo houden. Maar nu gaat ze best schraal de weide op, ze is laatste maanden veel afgevallen. Ik denk zelf dat ze op de weide zo weer gaat bijtrekken- vorig jaar kwam ze er ook te vet af - dus wat dat betreft njet erg dat ze nu schraler is, ondanks dat het bijna te schraal is. Maar ik twijfel nu dus of ik haar al gluco spul moet bijgeven of dat ik beter kan wachten. Wat zouden jullie doen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:24

Misschien even 3 weekjes tijdens de overgang naar weidegang?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 19:47

DuoPenotti schreef:
Ik had deze prijzen en het zo berekend. Had idd eerst niet gezien dat Horseflex ruim het dubbele aan dosering was.
Maar kom toch goedkoper uit. Iets..

Maar heb dyscalculie, dus wellicht fout?
Jou dosering ligt wat ik zie overigens te hoog.

Horseflex (medpets)
€ 49,95 1200 gr
20 gr per dag.

1200: 20 gr = 60 dagen.
49,95 : 60 = 0,8325 per dag.

---
Phytonics
€ 58,95 500gr
8 gr per dag.

500: 8 gr = 62,5 dag
58.95: 62.5 = 0.9432 per dag

Welke dosering ligt te hoog? Ik heb het berekend voor 2 paarden. Maar ben wel uitgegaan van de 600 mg verpakking bij horseflex. Wellicht zit daar het verschil.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 19:52

Hieperdi schreef:
Ik zet de horseflex tekoop.
Zit zeker nog voor de helft in, ik denk zelfs nog meer. Ik gok zelf rond de 1400g van de 2500g. Prijs 40€ excl verzenden. Heb foto’s voor den geïnteresseerde.

Ik ga toch de gok wagen en de gluco balance proberen omdat je hier minder van hoeft te voeren %)

Lastig zeg. Ik denk ook heel voorzichtig steeds mini beetje toevoegen zodat ze aan de smaakt went? En dat opbouwen tot dag dosering. Of had je dat al geprobeerd?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 20:07

Ik zie al waar mijn fout zit. Typ fout bij het bedrag van de Phytonics :') Moet €1,85 per dag zijn. Dat is dan inderdaad duurder dan €1,72, met grote verpakking.

Dat is voor mij zo”n €20,- goedkoper per seizoen. Vind ik voor nu nog niet de moeite waard om over te stappen.

Maar lees graag nog de ervaring van andere :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:43

Kopen jullie die Triphala dan met de P van paard ervoor (paardenmerk) of van een gewone mensen leverancier?
Zag met een Google actie dat het prijsverschil bizar te noemen is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:27

Hier jaren Glucobalance van phytonic gegeven en geef het puur omdat ik bang ben voor hb en vorig jaar werd hij het toch ondanks graasmasker,strookbegrazing en gluco.
Toen ben ik overgestapt naar suikerbalans van Vitasyle dat eet mijn moeilijke eten super graag,likt alles helemaal schoon en zag geen verschil met Gluco.
Mijn vraagtekens waren dus wel dat hij het zo graag eet :')
De voedingsdeskundige gaf aan dat ze liever ziet dat glucobalance wordt gegeven omdat suikerbalans maria distel bevat waar ze geen fan van is icm een KPU paard en dat ze d vezels mwah vindt.

Nu begonnen met Triphala en niet de paarden variant maar mensen ivm het extreme prijs verschil dus ben benieuwd!
Hieronder de link waar die zo goedkoop is.
https://www.vehgroshop.nl/triphala-poed ... gisch.html

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:31

In glucosebalance zit ook Mariadistel

Phytonics:
Artisjok (Cynara scolymus), Brandnetelblad (Urtica dioica), Broccoli (Brassica oleracea folium), Fenegriek (Trigonella foenum-graecum), Gember (Zingiber officinale), Groene kool (Brassica oleraca capi balla), Hazelnootblad (Corylus avellana), Hibiscus (Hibiscus sabdariffa), Kaneel (Cinnamomum zeylanicum), Mariadistel (Carduus marianus), Monnikspeper (Agnus castus), Peterselie (Petroselinum Crispum), Rozemarijn (Rosmarinus officinales), Rozijn (Vitis vinifera), Salvia (Salvia officinalis), Spinazieblad (spinacia oleracea folium), Varkensgras (Polygonum aviculare), Venkel (Foenicum vulgare), Zoethout (Glycyrrhiza glabra radix) en Zuurbes (Berberis vulgaris). Himalayazout, Rijst, Fructo Oligo Sacchariden, Methylsulfonylmethaan, Magnesiumcitraat, Citrus, Bioflavonoiden, Kaliumchloride, Calciumcitraat, Kiezelzuur en Bentonite-Montmorillonite.

Horseflex:
Artisjok, Brandnetel, Broccoli, Ceylon kaneel, Curcuma, Fenegriek, Gember, Hibiscus, Mariadistel, Monnikspeper, Peterselieblad, Rozemarijn, Saccharomyces cerevisiae (biergist), Salie, Spinazieblad, Varkensgras, Venkelzaad, Zoethout, Zwarte peper, Magnesium (als-chelaat).

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:07

@cinniz, die heb ik ook besteld.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:43

Hoeveel van de triphala voeren jullie?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:52

Ik houd de dosering aan van helthie horse 1 gram per 100kg en mocht het niets doen kan ik dat altijd nog ophogen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:33

Interessante informatie over triphala. Hier kieskeurige eters, zit er ‘veel’ / overheersende smaak aan?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:18

Mijn niet-extreem kieskeurige paard moest niets hebben van Triphala.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:06

DuoPenotti schreef:
Misschien even 3 weekjes tijdens de overgang naar weidegang?

Oh, nu ivm overgang voor de suikers en na wennen dan eventueel weer stoppen? Zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik dacht dan juist later beginnen maar als ik er zo over na denk juist andersom logischer...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:09

Ja zo. :j
Geen idee of dat goed is hoor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:16

Mijn extreem kieskeurige merrie eet de triphala (Heltiehorse) prima :) ik doe er wel lijnzaadolie en vit e overheen zodat t plakt. Maar erg fijn middel tegen de suikers. Mijn merrie krijgt t tijdens t weideseizoen. Nu eindelijk op tijd kunnen beginnen en nergens meer last van!

Ze krijgt 3/4 schepje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:30

Cinniz
Dat scheelt veel in prijs.
En het zou hetzelfde moeten zijn.

Citaat:
Triphala is de ayurvedische benaming voor een traditionele mix van drie vruchten, afkomstig van bomen die bekend staan als myrobalans bomen. Triphala bestaat uit een gelijke hoeveelheid Amalaki, Bibhitaki en Haritaki.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:23

DuoPenotti schreef:
Cinniz
Dat scheelt veel in prijs.
En het zou hetzelfde moeten zijn.

Citaat:
Triphala is de ayurvedische benaming voor een traditionele mix van drie vruchten, afkomstig van bomen die bekend staan als myrobalans bomen. Triphala bestaat uit een gelijke hoeveelheid Amalaki, Bibhitaki en Haritaki.

Ja bizar he!
Ik kon ook niet vinden waaruit blijkt dat het een andere variant als de paarden zou zijn daarom dacht ik ga het gewoon proberen.
Ze zijn al duur genoeg

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:58

Toch even omhoog schoppen :o

Mijn pony krijgt sinds vorig jaar suikerbalans van vitalstyle. Hier doet ze het in principe erg goed op, maar merk dat ze nu wel last heeft van het aanhoudende hoge fructaan in het gras.

Ik durf niet te stoppen met de suikerbalans en vroeg me af of ik de triphala kan voeren naast de suikerbalans. Iemand daar een idee over?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:58

En ik was sowieso benieuwd of er nog recente ervaringen zijn met de triphala.
Asfaloth weigerd de glucose support te eten en morgen komt de triphala binnen om uit te proberen. Als ik het uitreken zou ik maar 2gr per dag te hoeven geven aan Asfaloth.
Werkt dat spul zo goed met zo'n lage dosering?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:21

xDenies schreef:
Mijn extreem kieskeurige merrie eet de triphala (Heltiehorse) prima :) ik doe er wel lijnzaadolie en vit e overheen zodat t plakt. Maar erg fijn middel tegen de suikers. Mijn merrie krijgt t tijdens t weideseizoen. Nu eindelijk op tijd kunnen beginnen en nergens meer last van!

Ze krijgt 3/4 schepje.

Ik geef het nu 3 jaar en dus nog recent.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:53

Hier inmiddels 2 weken op de phytonics gluco balance en gelukkig wordt deze wel goed gegeten. De horseflex niet helaas