Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga laten weten wat het laseren doet!
Marigold schreef:Ik weet niet of je het erg vind dat ik dit zeg, want je bent nog gefocust op verlenging van de arbeidsproductiviteit van deze pony,
maar is het geen optie om de pony op pensioen te zetten en met een nieuwe/andere jonge pony je sport weer op te pakken?
Mij lijkt het riskant met een pony die door slijtage in de schoft makkelijk struikelt te blijven mennen, want voorover vallen voor de sulky kan je maar beter voorkomen, misschien door het gewoon maar niet meer te doen.
Je kan misschien nog tijd rekken maar hoe kom je er dan achter tot wanneer dat goed gaat.. pas als het dan na een tijdje toch weer misgaat.
Je bent zo te lezen heel handig in het mennen, dus misschien is het tijd voor je nieuwe uitdaging.
Dan kan deze pony verder gespaard worden zodat hopelijk bijv grazen ook geen pijn gaat doen op termijn. (althans, mijn beeld bij pijn in de schoft is dat het pijn kan gaan doen hoofd laag te houden/halsje te strekken).
Deze reactie vind ik wel wat lastiger, omdat het vooral suggereert dat ik de pony terug wil hebben in de sport kosten wat het kost.
Ik ben er zeker op gericht om te kijken welke behandeling mijn pony beter kan krijgen, zodat ze eventueel nog op recreatieve basis wat kan werken. De pony heeft altijd nog de oortjes erop en werkt graag. Echter staat de pony sinds de laatste val 3 weken geleden niet meer voor de wagen. Bovenstaand heb ik ook vaak benoemd dat ik haar uiteraard met pensioen zet als dit nodig is. Maar ik denk immers dat als je al jaren met je pony werkt je altijd wilt proberen de pony te verbeteren en zo goed mogelijk te houden.
Compleet wegzetten en alleen op de weide laten grazen is immers ook geen optie vanwege de ppid, en daarnaast zegt de dierenarts waar ik het mee eens ben, volledig op rust en terugzakken van de conditie en bespiering zal mogelijk ook zorgen voor verergering. Dus indien ze niet meer voor de wagen kan, maar wel nog pijnvrij loopt, dan zal ik zeker lekker blijven longeren, wandelen en fietsen, ook omdat ze het verdiend!