Psylliumpellets van Floris?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 18:37

Hier zijn weer 4 emmertjes binnen gekomen en vanaf morgen krijgen ze allemaal weer een kuurtje.

Ik ben in elk geval zeer tevreden de paarden zijn voor zover we dat kunnen zien altijd zandvrij na de tijd! :)

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:22

Ik heb dit topic doorgelezen omdat ik me afvroeg wat het verschil is tussen de psylliumpellets en losse zaadjes. Dit topic bevat veel info! Dank daarvoor!
Omdat een rontgenfoto maken de enige manier is om echt vast te stellen of er zand in de darmen zit, zat ik eraan te denken om voortaan als ik met mijn paard naar de kliniek ga voor een tandartsbezoek meteen een foto te laten maken als hij toch onder zeil is.
Hebben mensen ervaring met zo'n jaarlijkse preventieve foto?
Ik kan me voorstellen dat dat uiteindelijk misschien ook wel goedkoper is dan psyllium voeren?

BoktVerlaten

Re: Psylliumpellets van Floris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:00

Ik geef de pellets. Het voordeel vind ik dat deze pellets pas echt slijmerig worden waar het nodig is, namelijk in de darmen. Zaadjes en husk worden al slijmerig in nat voer, de mond en maag.

Foto maken deed ik ook als ik toch op de kliniek was, maar ze hadden nooit zand. Ik geef wel iedere 6 weken een kuur als ze op de paddock staan.