gemske schreef:Ja, ik heb vorig jaar ook zoiets gehad met mijn paarden.
Van ene op andere moment (dagdeel) zaten drie van mijn paarden onder de bultjes. Niet echt jeuk, maar ook niet heel prettig. Wel ook met wat wondvocht.
Veearts erbij gehad maar die kon ook niet veel meer dan "allergische reactie op iets".
Aangezien ze allemaal op dezelfde plek hadden gerold dacht ik aan een plantje, beestje oid.
Verder is er wel bollenteelt naast mijn weiland dus kan ook nog daarmee te maken gehad hebben (daar wordt nogal wat gespoten).
Wat wel interessant was, was dat de paarden met 9 op twee weilanden stonden naast elkaar. Waarvan 4 broers/zussen. Die hadden allemaal bultjes en de rest (geen familie) niet.
Dus ik heb er eentje volledig laten testen op allergieen. Kwam wel eea uit maar niks waar ik iets mee kon.
Is uiteindelijk bij allemaal gewoon weggetrokken, geen oorzaak kunnen vinden. Ik heb wel alle kandidaat-plantjes nog een keer uitgeprobeerd of ik een reactie kon uitlokken maar heb het niet kunnen reproduceren.
Oh jeetje, en dan ook bij 3 van je paarden en juist de paarden die familie van elkaar waren. Wat een gek iets he, en er nooit achter gekomen wat het nou was. Bij mijn paard zit er geen vocht in de bultjes. Ik hoop dat t snel weg trekt en weg blijft.