sevke schreef:Ben ik nu de enige die vind dat er nog weinig tot geen verbetering te zien is? Paard loopt nog steeds stijf en kort en met vastgehouden rug, en nee, zo hoort een quarter ook niet te lopen. Zoals ik al zei: een quarter is ook gewoon een paard en die hoort ook gewoon correct en los door zijn lijf te lopen.
Als er niks te zien is op de foto's zou ik toch laten testen op IMM en PSSM2. Er zijn veel herkenbare symptomen namelijk: traag op gang komen, staken, stijf lopen, harde bovenlijn,... IMM komt dikwijls voor in Gunnerlijnen, omdat Gunner zelf drager was en ook PSSM2 symptomen zijn geen uitzondering. Wil je niet testen, of vertrouw je de test niet, probeer dan gewoon eens je paard op een PSSM2 dieet te zetten. Voel je verschil, dan weet je het ook, en heb je geen onnodig geld uitgegeven.
Ik sluit me bij het laatste aan. Ik herken en zie veel dingen van toen ik aan het tobben was met mijn QH merrie. Het soort van PSSM2 dieet heeft ons veel verbetering gegeven, overigens niet officieel getest. Als je daar meer over wilt weten sta vooral vrij om een berichtje te doen.