Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blaze1994 schreef:Oké wellicht doordat de paarden in mijn omgeving allemaal 1400+ hebben dat 230 dan voor mij laag is. Oké dan houden we nog even vol. Ik wil het bloedonderzoek zoveel mogelijk vermijden omdat ze dan in een opvoelbox moet en verdoofd moet worden en dan kunnen we proberen bloed te prikken
Blaze1994 schreef:Oké wellicht doordat de paarden in mijn omgeving allemaal 1400+ hebben dat 230 dan voor mij laag is. Oké dan houden we nog even vol. Ik wil het bloedonderzoek zoveel mogelijk vermijden omdat ze dan in een opvoelbox moet en verdoofd moet worden en dan kunnen we proberen bloed te prikken
Maris schreef:Dat dacht ik ook al, als bloedprikken met zoveel stress gaat dan heb je grote kans dat de waarde daardoor (ook) al een stuk verhoogd wordt.
The_Cat schreef:Ik moet zeggen uit mijn ervaring was het andersom. Toen ik bloed liet trekken had ik een zombie paard op de weide. Ondanks alles zat er geen energie in, hij stond er een beetje, speelde niet meer en at al het eten zowat meh op. Nu hij de cushing medicatie krijgt, is het terug zijn oude zelf. Ik ben er tevreden van
jesito schreef:Pony staat sinds zaterdag op Pergoquin. Maar ik vind m zo met lange tanden eten. Het was nooit echt een vreetzak, al heeft hij er wel het postuur voor. Hij is echt zijn grapjes kwijt en merk nog geen verschil, snap ook dat dat nog wel even kan duren. Maar maak me echt zorgen, pony is compleet aan t veranderen.
jesito schreef:Hij eet nu zelfs geen slobber meer en appel met lange tanden. Ga de pergoquin weer terug zetten naar 1/4
Dierenarts adviseerds gewoon met 0.5 te beginnen, maar heb de eerste dagen toch 1/4 gegeven en toen naar een 0.5
Ik denk toch weer dat het door de medicatie komt.
Grazen doet hij wel goed, hooi eten doet hij minder veel maar wel opzicht prima.
Heb ook tandarts gemaild, was volgende maand sws aan de beurt, om tanden toch uit te sluiten.