Sintara schreef:Nou de wond maakt gigantische stappen ts! Misschien dat het de moeite waard is om een keer het wild vlees weg te laten snijden inderdaad, maar de diepte is wel weg of niet? Het is echt al heel ver nu
Dat gaan we nu idd doen tegen de lente als het nodig is. Doordat ik terug aan het werk moet en de rest van zijn been duidelijk maakt dat het genoeg is geweest met drukverbanden (Ookal is het zonder drukverband dag erop weer dik en zwart) gaan we het nu proberen zo goed mogelijk te krijgen zolang ik nog thuis ben en daarna overstappen op de groene leem methode
Het kleine gaatje is gelukkig weer open, maar het is door het wildvlees te klein om nog te kunnen testen wat de diepte is. Het is juist iets breeder als een naald. Dus diepte ? Geen idee
FriesWytske schreef:Ik vind het er heel mooi uitzien. Snap waarom je er iets om wilt houden. Maar ik zou het de komende week met het mooie weer lekker aan de lucht laten opknappen. En ja, dat is dan spannend. Had ik bij mijn jonge merrie toen ook. Maar dat is ook allemaal goed gegaan. Genas daardoor nog sneller
Open laten zonder iets erover met zalf is gewoon absoluut geen optie. Zonder druk verbanden word het weer dik. Zonder zalf of langer als 24h niet behandeld word het weer zwart (en ik kan je zeggen, huid weg moeten snijden op een wonde die net geneest is niet leuk). Gaan we daar naar toe moeten ? Ja, jammer genoeg wel. Maar probeer ik dit zolang mogelijk te rekken in samenwerking met mijn planner ? Ja
Hij staat op randje van bloed armoede, heeft te korten en is in algemeen niet 100%, heeft dan ook het hart probleem waar nog geen duidelijkheid over is. Genezing gaat dus gewoon trager als bij een jong gezond paard.
Rocamor schreef:Poeh wat een verandering zeg, voor mij als buitenstaander.
Hoe gaat het nu met dat gat?
En met de moordaanslagen van je paard richting jou?
Andere vraag: als jouw lichaam full time werk (nog) niet aan kan, bespreek het echt met je leidinggevende en de arbo-arts. Er is echt niemand bij gebaat als je (weer) uitvalt. Jij niet, je werk niet. Soms moet je even een pas op de plaats maken om daarna weer wat verder te kunnen.
Je hebt met heel veel moed en doorzettingsvermogen jouw paard verzorgd en hem gekregen waar hij nu is. Datzelfde mag je ook voor jouzelf doen hé! En ander doet dat niet.
Denk echt om jezelf!
Het gat is naaldbreed de dagen dat het open is, dus kan de diepte niet meer testen. Maar er komt wel vuil uit als ik het uitspuit. Dus dicht is dat nog niet volledig.
Moordaanslagen ? Cap helpt zeker, maar hij heeft zich er wat bij neergelegd lijkt het haast. Hij probeert nog steeds, daar niet van, maar het is met veel, veel minder kracht als normaal
Waarom ik toch terug aan het werk moet, het is een arbeidsongeval geweest. Verzekering betaalt niet uit. Ik kan dit aanvechten, maar dat vraagt zoveel energie, energie die ik gewoonweg niet heb. Zou ik het winnen ? Zeer zeker, zou gaan om duizenden euro’s. Maar ik heb absoluut de energie en de kracht niet om aan dat traject te beginnen.
Mijn werkgever is ervan op de hoogte, en werkt mee waar mogelijk. Zij staan er ook niet achter, maar zij snappen het wel dat ik financieel gewoon geen andere keuze heb.