Supplementen zijn een soort tja verzacht de keel maar dat was het dan wel.
Of gaan vernevelen met zoutoplossing in een flexineb dat werkt ook goed. Maar als je paard echt benauwd is dan is dat ook niet afdoende.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Je paard is benauwd? Want dan moet je gewoon medicatie gaan geven
Supplementen zijn een soort tja verzacht de keel maar dat was het dan wel.
Of gaan vernevelen met zoutoplossing in een flexineb dat werkt ook goed. Maar als je paard echt benauwd is dan is dat ook niet afdoende.
Speedyspooky schreef:Hoi allemaal, ik ben op zoek naar wat middelen het paard ondersteunen met het ademhalen nu het warmer wordt. Ze krijgt nu al Respirator Boost siroop, vers gemaaid gras of gewoon gras.
Zijn er middelen waar jullie erg over te spreken zijn?
michelle933 schreef:Vers gemaaid gras is heel slecht voor paarden laat dat regel nummer 1 zijn
VixillHedinn schreef:michelle933 schreef:Vers gemaaid gras is heel slecht voor paarden laat dat regel nummer 1 zijn
Nu ben ik wel heel benieuwd waarop je dat baseert?
Als jouwn gras namelijk kniehoogte of hoger staat en je maait het af met een zeis of bosmaaier en voert het meteen daar is niets slechts aan. Heb ik jaaaaaren gedaan voor paarden die ik wel gras wou voeren maar die moesten afvallen. Ze leven nog steeds en hebben nooit iets gehad.
Dus vertel!?
Wildgirl schreef:Oe tancreda, bij mij zijn ze meer wit ipv doorzichtig maar het zou maar zo kunnen! Geen idee wat het anders is!
sunny43 schreef:Mmmm flexineb een week in gebruik? hier een jaar 2 - 3x daags... ik kon mijn vinger er ook niet opleggen maar als het dan blijft dat het binnen en buiten zit, is het ook best ingewikkeld.
Wildgirl schreef:Ik zeg het heel voorzichtig maar, 1x vernevelen met immonusan en ik hoorde tijdens de training voor het eerst in 3 jaar geen ademgeluiden!
Benieuwd of dit aanhoudt!
Britt_Sisi schreef:Helaas is bij mijn paard het hoesten ook weer terug ondanks alle medicatie en aanpassingen in het management.
Vanmorgen kreeg ik een berichtje van een stalgenoot dat ze heel erg aan het hoesten was en dat ze vijf een soort van hooiballetjes uit hoestte. Ze gaf aan dat ze daarna de wei op rende zonder te hoesten.. ze stuurde een foto mee van een van de balletjes..
(Tandarts is eind januari nog geweest)
Iemand van jullie enig idee?
Heb de foto ook naar de dierenarts gestuurd.
[ [url=m/4htfZO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wildgirl schreef:Britt_Sisi schreef:Ook echt meerdere van dit soort ronde bolletjes? Ik had het nog niet eerder gezien..
Ik wel, bij een paard wat uiteindelijk longvliesontsteking bleek te hebben. Hoe is de historie van je paard qua hoesten/benauwdheid ?